Jerzy Owsiak wygłosił ultimatum ws. WOŚP i TV Republika
Przypomnijmy, iż Jerzy Owsiak w poniedziałek (27 stycznia) podczas konferencji prasowej oświadczył, iż jeżeli jakakolwiek firma będzie chciała współpracować z WOŚP "i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać".
Podsumowując 33. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy prezes fundacji WOŚP poinformował, iż TV Republika odmówiła emisji spotu reklamowego jednej z firm wspierających WOŚP. Spot ten nawiązywał do niedzielnego finału.
W reakcji na te słowa szefa WOŚP Lidl Polska wygłosił swoje oświadczenie. Sieć zapowiedziała, iż w razie braku porozumienia pomiędzy WOŚP, a TV Republika Lidl nie będzie publikował tam swoich spotów reklamowych.
– Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną, która swoją codzienną działalność operacyjną buduje na uniwersalnych wartościach, jakimi są szacunek, empatia i wrażliwość na drugiego człowieka niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania – tłumaczyła zapowiedź Lidla Aleksandra Robaszkiewicz.
Dodała, iż ze względu na neutralność światopoglądową Lidl Polska chce dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów. Z tego powodu jest obecny w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych.
Przypomniała, iż za zakup reklam dla Lidl Polska odpowiada dom mediowy. – W przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku – wyjaśniła Aleksandra Robaszkiewicz.