Licznik elektromobilności wykazuje wzrost liczby pojazdów elektrycznych w Polsce

2 godzin temu
Zdjęcie: Ładowanie autobusu elektrycznego


Po polskich drogach pod koniec września jeździło 128 tys. 914 samochodów osobowych z napędem elektrycznym – wynika z opublikowanego w czwartek Licznika Elektromobilności. Dodano, iż zarejestrowanych było 74 tys. 307 osobowych i użytkowych pojazdów całkowicie elektrycznych (BEV).

Elektromobilność w modzie

Jak poinformowały Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) oraz Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności (PSNM) w opracowywanym przez nich Liczniku Elektromobilności, pod koniec września br. flota w pełni elektrycznych osobowych aut (BEV, ang. battery electric vehicles) liczyła 66 tys. 937 sztuk. Natomiast hybryd typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 61 tys. 977. Łącznie było ich 128 tys. 914.Wskazano, iż liczba samochodów dostawczych ciężarowych z napędem elektrycznym wynosiła 7 tys. 403 szt. “Stale rośnie też flota elektrycznych motorowerów i motocykli” – podkreślono. Było ich 22 tys. 691 sztuk. Wzrosła też liczba osobowych i dostawczych aut hybrydowych, która osiągnęła 886 tys. 179 sztuk.

Liczba autobusów bezemisyjnych rośnie

Organizacje przekazały, iż na polskich drogach jest też więcej autobusów zeroemisyjnych. Ich liczba wzrosła do 1 tys. 393 sztuk (z czego pojazdy całkowicie elektryczne stanowiły 1 tys. 327 szt., zaś wodorowe – 66 szt.). Zauważono też, iż równolegle do floty pojazdów z napędem elektrycznym rozwija się też infrastruktura do ich ładowania. Pod koniec września br. w Polsce funkcjonowały 7 tys. 962 ogólnodostępne punkty ładowania pojazdów elektrycznych (4 tys. 400 stacji). Dodano, iż 30 proc. z nich to szybkie punkty ładowania prądem stałym (DC), a reszta (70 proc.) – wolne punkty prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. Raport omawia dynamicznie rozwijającą się sytuację na rynku elektrycznych pojazdów bateryjnych (BEV), zarówno w Polsce, jak i na świecie. Publikacja przybliża najnowsze dane dotyczące globalnej i krajowej floty pojazdów elektrycznych, uwzględniając ich rosnący udział w sprzedaży nowych samochodów. Porusza także temat rozwoju infrastruktury ładowania, która stanowi podstawę efektywnej transformacji transportu w drodze ku zeroemisyjności.
Idź do oryginalnego materiału