Kubota jest znanym producentem maszyn rolniczych i komunalnych. Posiada globalną siedzibę główną w Osace w Japonii, biura w ponad 120 krajach i ponad 55 tys. pracowników w Ameryce Północnej, Europie i Azji.
Pół wieku w Europie
Kubota zaistniała w Europie w 1974 r. a swą działalność zaczynała od oddziału we Francji. 50-lecie obecności japońskiej marki w tej części globu obchodzono (23-24 października) w malowniczej scenerii Port Aventura w Hiszpanii. Na wydarzenie przybyły najwyższe władze firmy, zaproszono partnerów oraz dealerów z całego kontynentu. Goście wydarzenia w Hiszpanii mieli okazję poznać nowoczesne rozwiązania Kubota, dopasowane do lokalnych potrzeb europejskich klientów.
– Jako prezes Kubota Holdings Europe pragnę wyrazić ogromną wdzięczność naszemu zaangażowanemu zespołowi oraz lojalnym klientom, dealerom, dystrybutorom i partnerom w regionie. Ten kamień milowy świadczy nie tylko o naszych dotychczasowych osiągnięciach, ale także o fascynujących rozdziałach, które wspólnie napiszemy w nadchodzących latach. Dziękuję za 50 lat znakomitego rozwoju i perspektywę obiecującej przyszłości firmy Kubota w Europie. – zaznaczał Yasukazu Kamada, prezes Kubota Holding Europe, celebrując jubileusz.
– Ten wyjątkowy jubileusz jest nie tylko okazją do świętowania, ale także pokazuje jak ugruntowaną marką na europejskim rynku jest Kubota. A fundament na jakim dziś stoimi pozwala nam z ekscytacją patrzeć w przyszłość. Jednocześnie Kubota, która stawia na innowacje, tworząc technologicznie zaawansowane projekty, nie zapomina o swoich korzeniach, o japońskiej filozofii ciągłego doskonalenia, a także o nieustannym dbaniu o legendarną niezawodność swoich maszyn – powiedział Michał Poźniak, dyrektor zarządzający Kubota (Deutschland) GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce.
Prężny rozwój
Firma podkreśla iż w Europie posiada ok. 20 tys. klientów. Na całym globie ma ich blisko 4 mln. Chociaż maszyny i urządzenia są jej główną linią produktów, Kubota produkuje również miejskie systemy oczyszczania wody, systemy nawadniające, rurociągi, konstrukcje dachowe oraz duże zawory podziemne. W sumie, w ofercie przedsiębiorstwa znajduje się ponad 20 tys. produktów i rozwiązań dostosowanych do różnorodnych potrzeb klientów.
Co ciekawe, w 1978 r. przedsiębiorstwo wypuściło na rynek swój pierwszy ciągnik w całości wyprodukowany na własnych podzespołach. Przez poprzednie lata były to ciągniki produkowane na licencji FIATA.
Myśląc o planach na przyszłość, Kubota planuje rozwój oparty na trzech filarach: automatyzacji, łączności i zrównoważonym rozwoju. “Automatyzacja ma pomóc w rozwiązaniu problemu braku wykwalifikowanej siły roboczej. Łączność, wspierana przez platformę Kubota Connect, zapewnia rolnikom dostęp do danych w czasie rzeczywistym, co pozwala na lepsze planowanie. Natomiast działania na rzecz zrównoważonego rozwoju skupiają się na redukcji emisji, poszukiwaniu alternatywnych źródeł energii, takich jak wodór, oraz rozwoju elektrycznych maszyn.” – czytamy na stronie przedsiębiorstwa.