Koszt dla budżetu miasta to blisko milion złotych. Ile zarabia i jakie ma obowiązki zastępca burmistrza Miasta Pionki

pionki24.pl 3 tygodni temu

Ile zarabia, jakie ma obowiązki, czym się zajmuje oraz jakie są koszty utrzymania stanowiska zastępcy burmistrza Miasta Pionki Magdalenę Hensoldt-Fyda. Mieszkańcy pytają, my sprawdzamy. Materiał powstał na prośbę naszych czytelników.

Może to nie elegancko do obecnego portfela zaglądać, ale napiszemy dziś o wysokości pensji zastępcy burmistrza Magdaleny Hensoldt-Fyda, która jest wypłacana z budżetu miasta, czyli m.in. naszych podatków oraz zakresie jej obowiązków.

– Doświadczony i ceniony copywriter prowadzący własną działalność. w tej chwili w trakcie przewodu doktorskiego na kierunku medioznawstwo i komunikacja społeczna. Jest to osoba konsekwentna, zaangażowana i uczciwa, co wielokrotnie udowodniła – tak opisywał w mediach społecznościowych powołanie na stanowisko zastępcy burmistrza Pionek Małgorzatę Hensoldt-Fyda, burmistrz Łukasz Miśkiewicz.

To tyle z laurki. Wiceburmistrz Pionek, kobieta, 37 lat. Od października 2021 do 30 kwietnia 2024 roku prowadziła jednoosobową działalność gospodarczą pod nazwą „Magnetyczne teksty”. Firma zajmowała się głównie prowadzeniem działalności agencji reklamowych, portali internetowych oraz artystycznej i literackiej działalności twórczej. Magdalena Hensoldt-Fyda próbowała również swoich sił w wyborach samorządowych startując w okręgu wyborczym nr 7 na radną Rady Miasta Pionki zdobywając 84 głosy, które nie dały jej mandatu radnej.

Oświadczenie majątkowe

Zgodnie z przedstawionym oświadczeniem majątkowych w roku 2023 przychód/dochód firmy wyniósł 54810,14 zł, co w przeliczeniu na miesiące daje kwotę 4540,095 brutto miesięcznie. Jak na cenionego i doświadczonego copywritera jest to suma niewielka.

Po stronie zobowiązań zaś wiceburmistrz posiada Kredyt hipoteczny w wysokości 436 842, 11 zł zaciągnięty w Alior Banku, którego (pozostało do spłaty 435 303, 81 zł), oraz kredyt gotówkowy w wysokości 60 tysięcy złotych, którego pozostało do spłaty 54 018, 34 zł. Oba te zobowiązania są współwłasnością małżeńską. Do wspólnego majątku zaliczony został również samochód osobowy marki Renault.

Awans i zarobki

Porównując do ostatniego roku i prowadzonej przez Magdaleneę Hensold-Fyda działalności gospodarczej, awans społeczny związany z powołaniem na stanowisko zastępcy burmistrza Miasta Pionki zdecydowanie poprawił sytuację finansową wiceburmistrz. Zgodnie z informacją udostępnioną przez Urząd Miasta Pionki miesięczne wynagrodzenie zastępcy burmistrza Miasta Pionki Magdaleny Hensoldt-Fydy kształtuje się na poziomie: brutto 13 413,20 zł, zaś netto 9473,57 zł, łączny koszt pracodawcy jaki musi ponieść z tytułu zatrudnienia zastępcy burmistrza urząd to kwota ok. 16 160,22 zł. Zakładając, iż swoje stanowisko będzie sprawowała przez okres całej kadencji, uwzględniając ewentualną niewielką podwyżkę, to z budżetu miasta na utrzymanie tego stanowiska, będzie wydatkowana z budżetu miasta kwota (w przybliżeniu) miliona złotych.

Zakres obowiązków

Na prośbę naszych czytelników wystąpiliśmy do pionkowskiego ratusza o udostępnienie informacji zawierającej pełny zakres obowiązków przypisanych do stanowiska zastępcy burmistrza. Poniżej prezentujemy ich treść.

Zgodnie z przepisami zastępca burmistrza wykonuje zadania i przyjmuje kompetencje burmistrza podczas jego nieobecności oraz w przypadku przemijającej przeszkody w wykonywaniu zadań i kompetencji burmistrza, spowodowanej jedną z okoliczności, o której mowa w art. 28 g ust. I ustawy o samorządzie gminnym.

Do zadań Zastępcy Burmistrza należy w szczególności:

1.Wykonywanie zadań powierzonych przez Burmistrza.

2.Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad powierzonymi komórkami organizacyjnymi Urzędu.

3.Wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza, kierowników jednostek organizacyjnych oraz pracowników Urzędu.

4.Gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Miasta Pionki w zakresie udzielonych pełnomocnictw i upoważnień.

5.Wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, w zakresie upoważnień udzielonych przez Burmistrza.

6.Zawieranie i podpisywanie w imieniu Burmistrza Miasta Pionki umów.

7.Wykonywanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych przez Urząd w zakresie czynności zastrzeżonych dla kierownika Zamawiającego.

8.Składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy Miasta Pionki w zakresie udzielonych pełnomocnictw i upoważnień.

9.Przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków.

1O.Reprezentowanie Gminy Miasta Pionki w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych w zakresie uzgodnionym z Burmistrzem.

I 1.Udzielanie wywiadów i informacji dotyczących Gminy Miasta Pionki w zakresie ustalonym przez

Burmistrza.

12.Współdziałanie ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Pionki, kierownikami jednostek organizacyjnych, pracownikami zatrudnionymi na samodzielnych stanowiskach pracy

w Urzędzie Miasta Pionki podczas realizacji zadań.

13.Nadzór nad działalnością promocyjną miasta i mediami samorządowymi.

Zastępca Burmistrza sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:

1.Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich.

2.Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Pionki.

3.Wydziałem Komunalnym i Ochrony Środowiska.

4.Warsztatów Terapii Zajęciowej.

5.Środowiskowego Domu Samopomocy w Pionkach. Miejskim Ośrodkiem Kultury w Pionkach.

7.Miejską Biblioteką Publiczną w Pionkach.

8.Pionkowskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Pionkach.

Przyjęte przez Panią obowiązki i uprawnienia wiążą się ściśle z odpowiedzialnością służbową wynikającą ze stosunku pracy. Odpowiedzialność ta dotyczy:

1.Wykonywania zadań określonych w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta Pionki, w uchwałach Rady Miasta Pionki oraz zarządzeniach Burmistrza Miasta Pionki.

2.Odpowiedzialności porządkowej i dyscyplinarnej według zasad i w trybie określonym w ustawie o pracownikach samorządowych oraz w kodeksie pracy za skutki prawne dotyczące sporządzanych dokumentów, a także udzielanych informacji oraz za naruszenie obowiązków wynikających z przepisów o porządku i dyscyplinie pracy oraz o bhp.

3.Rzetelnego, prawidłowego i terminowego realizowania zadań.

4.Realizowania zadań zgodnie z przepisami prawa materialnego i formalnego.

5.Zapoznawania się z aktualnymi przepisami prawnymi w zakresie realizowanych obowiązków.

6.Skutków prawnych i finansowych podejmowanych decyzji i sporządzanych dokumentów.

7.Przestrzegania przepisów ustawy o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych w zakresie realizowanych zadań.

8.Przestrzegania przepisów ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustawy o ochronie informacji niejawnych.

9.Przestrzegania zasad korzystania z systemu informatycznego

Idź do oryginalnego materiału