Koniec D.E.I.

jacekh.substack.com 1 tydzień temu

Nam w Polsce jeszcze to DEI tak nie dopiekło, więc choćby jeszcze nie wszyscy wiedzą, o co chodzi. Jeszcze parę lat i panujący europaci UE wprowadziliby to u nas i byśmy się boleśnie dowiedzieli, jak to działa, a wtedy mogłoby być za późno. Wycofanie się USA z kierowanej ideologią polityki DEI daje i nam szansę na powrót zdrowego rozsądku.

DEI - Diversity, Equity, and Inclusion, a więc rzekomo Różnorodność, Równość i Integracja. W praktyce oznacza to dokładne przeciwieństwo deklaracji, czyli nową formę dyskryminacji, oraz całkowitą eliminację uwzględniania zasług i umiejętności podczas zatrudniania i awansów.

W skrócie polityka DEI oznacza, iż ponieważ niektóre grupy społeczne są lub były w przeszłości dyskryminowane, to teraz powinno się je promować. Dlatego na przykład Claudine Gay została rektorem Uniwersytetu Harvard. Nie z powodu zasług naukowych ani umiejętności menedżerskich, tylko dlatego, iż jest czarną kobietą i w dodatku lesbijką. Inni byli lepsi, ale nie mieli tych preferowanych cech. Podobnie szefowa kalifornijskiej straży pożarnej. Pisałem o tym w kilku miejscach.

Pożary zawinione przez człowieka

Zamieszczam tutaj w całości tylko podstawowy akt prawny kończący DEI:

ZAKOŃCZENIE NIELEGALNEJ DYSKRYMINACJI I PRZYWRÓCENIE SZANS OPARTYCH NA ZASŁUGACH

https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/2025/01/ending-illegal-discrimination-and-restoring-merit-based-opportunity/

Dwa wymienione poniżej, jak i wszystkie pozostałe można przeczytać na stronie https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/

Zakończenie radykalnych i marnotrawnych rządowych programów DEI i preferencji

https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/2025/01/ending-radical-and-wasteful-government-dei-programs-and-preferencing/

oraz

Reforma federalnego procesu zatrudniania i przywrócenie znaczenia zasługi w służbie rządowej

https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/2025/01/reforming-the-federal-hiring-process-and-restoring-merit-to-government-service/


https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/2025/01/ending-illegal-discrimination-and-restoring-merit-based-opportunity/

ZAKONCZENIE NIELEGALNEJ DYSKRYMINACJI I PRZYWRÓCENIE SZANS OPARTYCH NA ZASŁUGACH

Na mocy uprawnień nadanych mi jako Prezydentowi przez Konstytucję i prawa Stanów Zjednoczonych Ameryki, niniejszym nakazuje się:

Sekcja 1. Cel. Długoletnie federalne prawa obywatelskie chronią poszczególnych Amerykanów przed dyskryminacją ze względu na rasę, kolor skóry, religię, płeć lub pochodzenie narodowe. Te zabezpieczenia praw obywatelskich stanowią podstawę wspierającą równość szans dla wszystkich Amerykanów. Jako Prezydent mam uroczysty obowiązek zapewnienia, iż ​​te prawa są egzekwowane dla dobra wszystkich Amerykanów.

Jednak dzisiaj, około 60 lat po uchwaleniu Ustawy o prawach obywatelskich z 1964 r., kluczowe i wpływowe instytucje amerykańskiego społeczeństwa, w tym rząd federalny, duże korporacje, instytucje finansowe, przemysł medyczny, duże komercyjne linie lotnicze, agencje ścigania i instytucje szkolnictwa wyższego przyjęły i aktywnie wykorzystują niebezpieczne, poniżające i niemoralne preferencje oparte na rasie i płci pod pozorem tak zwanej „różnorodności, równości i integracji” (DEI) lub „różnorodności, równości, integracji i dostępności” (DEIA), które mogą naruszać prawa obywatelskie tego Narodu.

Nielegalne zasady DEI i DEIA nie tylko naruszają tekst i ducha naszych wieloletnich federalnych praw obywatelskich, ale także podważają naszą jedność narodową, ponieważ zaprzeczają, dyskredytują i podważają tradycyjne amerykańskie wartości ciężkiej pracy, doskonałości i indywidualnych osiągnięć na rzecz bezprawnego, destrukcyjnego i zgubnego systemu łupów opartych na tożsamości. Pracowici Amerykanie, którzy zasługują na szansę na spełnienie amerykańskiego snu, nie powinni być stygmatyzowani, poniżani ani pozbawiani możliwości ze względu na rasę lub płeć.

Te nielegalne zasady DEI i DEIA zagrażają również bezpieczeństwu amerykańskich mężczyzn, kobiet i dzieci w całym kraju, pomniejszając znaczenie indywidualnych zasług, zdolności, ciężkiej pracy i determinacji przy wyborze osób do pracy i usług w kluczowych sektorach amerykańskiego społeczeństwa, w tym na wszystkich szczeblach rządu oraz w społecznościach medycznych, lotniczych i organów ścigania. Jednak w przypadku po tragicznym przypadku Amerykanie byli świadkami z pierwszej ręki katastrofalnych skutków nielegalnej, zgubnej dyskryminacji, która priorytetowo traktowała sposób, w jaki ludzie się urodzili, zamiast tego, do czego byli zdolni.

Rząd federalny jest zobowiązany do egzekwowania naszych praw obywatelskich. Celem tego zarządzenia jest zapewnienie, iż będzie to robić poprzez zakończenie nielegalnych preferencji i dyskryminacji.

Sekcja 2. Polityka. Polityką Stanów Zjednoczonych jest ochrona praw obywatelskich wszystkich Amerykanów oraz promowanie indywidualnej inicjatywy, doskonałości i ciężkiej pracy. Dlatego nakazuję wszystkim departamentom wykonawczym i agencjom (agencje) zakończenie wszystkich dyskryminacyjnych i nielegalnych preferencji, mandatów, polityk, programów, działań, wytycznych, przepisów, działań egzekucyjnych, nakazów zgody i wymagań. Ponadto nakazuję wszystkim agencjom egzekwowanie naszych długoletnich praw obywatelskich i zwalczanie nielegalnych preferencji DEI, mandatów, polityk, programów i działań sektora prywatnego.

Sekcja 3. Zakończenie nielegalnej dyskryminacji w rządzie federalnym. (a) Następujące zarządzenia wykonawcze zostają niniejszym odwołane:
(i) Rozporządzenie wykonawcze 12898 z dnia 11 lutego 1994 r. (Działania federalne w celu rozwiązania kwestii sprawiedliwości środowiskowej w populacjach mniejszościowych i populacjach o niskich dochodach);
(ii) Rozporządzenie wykonawcze 13583 z dnia 18 sierpnia 2011 r. (Ustanawianie skoordynowanej inicjatywy rządowej na rzecz promowania różnorodności i integracji w federalnej sile roboczej);
(iii) Rozporządzenie wykonawcze 13672 z dnia 21 lipca 2014 r. (Dalsze zmiany w Rozporządzeniu wykonawczym 11478, Równe szanse zatrudnienia w rządzie federalnym i Rozporządzeniu wykonawczym 11246, Równe szanse zatrudnienia); oraz
(iv) Memorandum prezydenckie z dnia 5 października 2016 r. (Promowanie różnorodności i integracji w krajowej sile roboczej ds. bezpieczeństwa).
(b) Proces zawierania umów federalnych zostanie usprawniony w celu zwiększenia szybkości i wydajności, obniżenia kosztów i wymagania od federalnych wykonawców i podwykonawców przestrzegania naszych praw obywatelskich. W związku z tym:
(i) Rozporządzenie wykonawcze 11246 z dnia 24 września 1965 r. (Równe szanse zatrudnienia) zostaje niniejszym uchylone. Przez 90 dni od daty tego zarządzenia wykonawcy federalni mogą przez cały czas przestrzegać przepisów obowiązujących od 20 stycznia 2025 r.
(ii) Biuro programów zgodności z umowami federalnymi w Departamencie Pracy natychmiast zaprzestanie:
(A) promowania „różnorodności”;
(B) pociągania wykonawców i podwykonawców federalnych do odpowiedzialności za podejmowanie „działań afirmatywnych”; oraz
(C) zezwalania lub zachęcania wykonawców i podwykonawców federalnych do angażowania się w równoważenie siły roboczej na podstawie rasy, koloru skóry, płci, preferencji seksualnych, religii lub pochodzenia narodowego.
(iii) Zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym 13279 z dnia 12 grudnia 2002 r. (Równa ochrona praw dla organizacji opartych na wierze i społeczności), praktyki zatrudnienia, zamówień i zawierania umów wykonawców i podwykonawców federalnych nie będą uwzględniać rasy, koloru skóry, płci, preferencji seksualnych, religii lub pochodzenia narodowego w sposób naruszający prawa obywatelskie narodu.
(iv) Szef każdej agencji musi uwzględnić w każdym kontrakcie lub przyznaniu dotacji:
(A) Warunek wymagający od kontrahenta umownego lub odbiorcy dotacji zgody, iż jego zgodność pod każdym względem ze wszystkimi obowiązującymi federalnymi przepisami antydyskryminacyjnymi ma istotne znaczenie dla decyzji płatniczych rządu na potrzeby sekcji 3729(b)(4) tytułu 31 Kodeksu Stanów Zjednoczonych; oraz
(B) Warunek wymagający od takiego kontrahenta lub odbiorcy poświadczenia, iż ​​nie prowadzi żadnych programów promujących DEI, które naruszają jakiekolwiek obowiązujące federalne przepisy antydyskryminacyjne.
(c) Dyrektor Biura Zarządzania i Budżetu (OMB), z pomocą Prokuratora Generalnego na żądanie, ma obowiązek:
(i) Przejrzeć i zrewidować, w stosownych przypadkach, wszystkie procesy, dyrektywy i wytyczne obowiązujące w całym rządzie;
(ii) Odniesienia do zasad DEI i DEIA w akcyzie, niezależnie od ich nazwy, od federalnych procedur zamówień, kontraktów, dotacji i pomocy finansowej w celu ulepszenia tych procedur, zwiększenia szybkości i wydajności, obniżenia kosztów i zgodności z przepisami dotyczącymi praw obywatelskich; i
(iii) Zakończyć wszelkie „różnorodność”, „równość”, „sprawiedliwe podejmowanie decyzji”, „sprawiedliwe rozmieszczenie pomocy finansowej i technicznej”, „rozwijanie równości” i podobne mandaty, wymagania, programy lub działania, w stosownych przypadkach.

Sek. 4. Zachęcanie sektora prywatnego do zakończenia nielegalnej dyskryminacji DEI i preferencji. (a) Szefowie wszystkich agencji, przy wsparciu Prokuratora Generalnego, podejmą wszelkie odpowiednie działania w odniesieniu do działalności swoich agencji w celu promowania w sektorze prywatnym polityki indywidualnej inicjatywy, doskonałości i ciężkiej pracy określonej w sekcji 2 niniejszego zarządzenia.
(b) Aby mnie dalej informować i doradzać, tak aby moja Administracja mogła sformułować odpowiednią i skuteczną politykę praw obywatelskich, Prokurator Generalny, w ciągu 120 dni od wydania niniejszego zarządzenia, w konsultacji z szefami odpowiednich agencji i we współpracy z Dyrektorem OMB, przedstawi Asystentowi Prezydenta ds. Polityki Krajowej raport zawierający zalecenia dotyczące egzekwowania federalnych praw obywatelskich i podejmowania innych odpowiednich środków w celu zachęcenia sektora prywatnego do zakończenia nielegalnej dyskryminacji i preferencji, w tym DEI. Raport będzie zawierał proponowany strategiczny plan egzekwowania, identyfikujący:
(i) najważniejsze sektory budzące obawy w jurysdykcji każdej agencji;
(ii) Najbardziej rażących i dyskryminujących praktyków DEI w każdym sektorze budzącym obawy;
(iii) Plan konkretnych kroków lub środków w celu powstrzymania programów lub zasad DEI (czy to konkretnie określonych jako „DEI”, czy w inny sposób), które stanowią nielegalną dyskryminację lub preferencje. W ramach tego planu każda agencja zidentyfikuje do dziewięciu potencjalnych dochodzeń w sprawie zgodności cywilnej spółek publicznych, dużych korporacji lub stowarzyszeń non-profit, fundacji z aktywami o wartości 500 milionów dolarów lub więcej, stanowych i lokalnych stowarzyszeń adwokackich i medycznych oraz instytucji szkolnictwa wyższego z funduszami powierniczymi przekraczającymi 1 miliard dolarów;
(iv) Inne strategie zachęcające sektor prywatny do zakończenia nielegalnej dyskryminacji i preferencji DEI oraz przestrzegania wszystkich federalnych praw obywatelskich;
(v) Spory sądowe, które potencjalnie nadawałyby się do pozwów federalnych, interwencji lub oświadczeń o interesie; oraz
(vi) Potencjalne działania regulacyjne i wytyczne podregulacyjne.

Sekcja 5. Inne działania. W ciągu 120 dni od wydania niniejszego zarządzenia Prokurator Generalny i Sekretarz Edukacji wspólnie wydadzą wytyczne wszystkim stanowym i lokalnym agencjom edukacyjnym, które otrzymują fundusze federalne, a także wszystkim instytucjom szkolnictwa wyższego, które otrzymują dotacje federalne lub uczestniczą w federalnym programie pomocy finansowej dla studentów na mocy tytułu IV ustawy o szkolnictwie wyższym, 20 USC 1070 i nast., dotyczące środków i praktyk wymaganych do przestrzegania Students for Fair Admissions, Inc. v. President and Fellows of Harvard College, 600 US 181 (2023).

Sek. 6. Podzielność. o ile którekolwiek postanowienie niniejszego zarządzenia lub zastosowanie któregokolwiek postanowienia do jakiejkolwiek osoby lub okoliczności zostanie uznane za nieważne, pozostała część niniejszego zarządzenia i zastosowanie jego postanowień do jakichkolwiek innych osób lub okoliczności nie zostanie przez to naruszone.

Sek. 7. Zakres. (a) Niniejsze zarządzenie nie ma zastosowania do zgodnych z prawem preferencji zatrudnienia i zawierania umów w sektorze federalnym lub prywatnym dla weteranów sił zbrojnych USA lub osób chronionych przez ustawę Randolph-Sheppard, 20 USC 107 i następne.
(b) Niniejsze zarządzenie nie uniemożliwia rządom stanowym lub lokalnym, kontrahentom federalnym lub finansowanym ze środków federalnych agencjom edukacyjnym stanowym i lokalnym lub instytucjom szkolnictwa wyższego angażowania się w wypowiedzi chronione przez Pierwszą Poprawkę.
(c) Niniejsze zarządzenie nie zabrania osobom nauczającym w finansowanej ze środków federalnych instytucji szkolnictwa wyższego w ramach szerszego cyklu nauczania akademickiego opowiadania się za, popierania lub promowania niezgodnych z prawem praktyk zatrudnienia lub zawierania umów zakazanych przez niniejsze zarządzenie.

Sekcja 8. Postanowienia ogólne. (a) Żadne z postanowień niniejszego zarządzenia nie będzie interpretowane jako naruszające lub w inny sposób wpływające na:
(i) uprawnienia przyznane przez prawo departamentowi wykonawczemu, agencji lub ich kierownikowi; lub
(ii) funkcje Dyrektora Biura Zarządzania i Budżetu dotyczące propozycji budżetowych, administracyjnych lub ustawodawczych.
(b) Niniejsze rozporządzenie zostanie wdrożone zgodnie z obowiązującym prawem i z zastrzeżeniem dostępności środków.
(c) Niniejsze rozporządzenie nie ma na celu i nie tworzy żadnego prawa ani korzyści, materialnej lub proceduralnej, egzekwowalnej na mocy prawa lub w ramach słuszności przez jakąkolwiek stronę przeciwko Stanom Zjednoczonym, ich departamentom, agencjom lub podmiotom, ich funkcjonariuszom, pracownikom lub agentom lub jakiejkolwiek innej osobie.

BIAŁY DOM,
21 stycznia 2025 r.

Idź do oryginalnego materiału