Komentarz WiseEuropa na temat zakazu sprzedaży nowych samochodów z silnikiem spalinowym

3 dni temu
Czas1 min

Sektor transportu to kolejny sektor, który musi przejść gruntowną przemianę w celu osiągnięcia neutralności klimatycznej. Jego przemiana stanowi jednocześnie newralgiczny punkt dla całego społeczeństwa, ponieważ bezpośrednio dotyka sposobu jego funkcjonowania oraz stylu życia.

Znaczenie transportu dla społeczeństwa wymaga od decydentów oraz wszystkich aktorów życia społecznego szczególnej ostrożności we wprowadzaniu nowych instrumentów. W kontekście trwających rozmów w sprawie wprowadzenia zakazu wprowadzania pojazdów spalinowych po 2035 roku, poniżej przedstawiamy kilka rekomendacji w sprawie kształtowania polityk:

  • Wycofanie się z zakazu może stanowić niebezpieczny precedens w polityce klimatycznej,
  • Monitorowanie rynku oraz bieżące reagowanie powinno stać się standardem polityki klimatycznej Unii Europejskiej oraz Polski: należy rozważyć zobowiązanie Komisji Europejskiej do przedstawienia oceny możliwości (w tym ekonomicznej dla użytkowników pojazdów) osiągnięcia celu i ewentualne reagowanie na niespodziewane zmiany na rynku.
  • Gospodarczy wymiar polityk klimatycznych: zakazowi temu powinien towarzyszyć wprowadzenie ambitnych europejskich programów inwestycyjnych nakierowanych na wspieranie rozwoju innowacji w obszarze zeroemisyjnego transportu – przede wszystkim dla wprowadzenie dostępnego pojazdu „ludowego”.

Więcej na ten temat przeczytają Państwo na naszej stronie. W razie jakichkolwiek pytań, eksperci z WiseEuropa pozostają do dyspozycji.

Zapraszamy także na premierę najnowszego raportu, która odbędzie się 4 lipca o godzinie 10:00– podczas wydarzenia omówione zostaną inne możliwe środki pozwalające na zmniejszenie emisyjności sektora transportu. Zachęcamy do rejestracji pod tym linkiem.

Źródło: WiseEuropa

Idź do oryginalnego materiału