Od dziś lokatorzy Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej Ochota mogą w punktach administracji swoich osiedli dowiedzieć się, z czego wynikają podwyżki za podgrzewanie wody.
Pracownicy spółdzielni będą udzielać informacji w każdy poniedziałek od godziny 14:00 do 17:00.
Spółdzielnia przekazała również informację, iż niedopłaty, które u niektórych sięgają kilku tysięcy złotych, mogą zostać rozłożone na raty.
– Spółdzielnia jest dla mieszkańców i to my jako mieszkańcy ją utrzymujemy. To więc nie jest żaden ukłon w naszą stronę – mówi radny dzielnicy i przedstawiciel mieszkańców spółdzielni Cezary Król.
Oprócz spotkań w punktach administracji pracownicy będą przyjmować lokatorów w siedzibie spółdzielni w pokoju nr 115.
Szczegóły o tym, kiedy i w jakich godzinach na stronie wsmochota.com.pl.
Skąd podwyżki za wodę?
Jak tłumaczy spółdzielnia, dopłaty wynikają z kilku czynników. Jedną z nich są ciągłe zmiany taryf od dostawcy ciepła. Dodatkowo korekty przychodziły do spółdzielni z choćby półrocznym opóźnieniem, co sprawiało trudności w obliczeniu konkretnej stawki. Ostatnia rzecz to ciągła zmiana stawki VAT.
To wszystko wpłynęło na to, iż w niektórych budynkach stawka za podgrzanie wody wzrosła choćby o 135 procent. Spółdzielnia uspokaja i mówi, iż podwyżkę można rozłożyć na raty.