Każda kobieta jest bezcenna, także ta pod sercem matki! Instytut Myśli Pro-Life o barbarzyńskich praktykach w Warszawie

6 dni temu

Wyrażamy nadzieję, iż wyzwanie rzucone narodowi polskiemu i Jego władzom przedstawicielskim nie pozostanie bez odpowiedzi a osoby odpowiedzialne za utworzenie ośrodka aborcyjnego ABOTAK staną przed sądem i zostaną przykładnie ukarane. Nie zgadzamy się i nie pozwalamy, aby tak antyludzkie, bezprawne i wsteczne działania rozprzestrzeniały się w naszej Ojczyźnie – pisze Instytut Myśli Pro-Life komentując otwarcie w Warszawie placówki aborcyjnej.

I zapewnia: „Nie spoczniemy w obronie nienarodzonych – nie zmęczymy się i nie znużymy! Zapewniamy, iż ABOTAK nigdy przez nas nie zostanie zostawiony w spokoju! A nawiązując do szumnego otwarcia haniebnego punktu w Dniu Kobiet 8.03, chcemy podkreślić, iż to dla nas KAŻDA kobieta jest cenna – i matka, i ta maleńka kobieta, dopiero rosnąca pod sercem swojej matki”

Poniżej prezentujemy pełną treść stanowiska:

Stanowisko Instytutu Myśli Pro-Life

w sprawie otwarcia „przychodni” aborcyjnej ABOTAK

Z wielkim smutkiem, bólem i oburzeniem przyjęliśmy informację o otwarciu w Warszawie tzw. Pierwszej Aborcyjnej Przychodni ABOTAK.

Utworzenie wspomnianej placówki mającej na celu dostęp do bezkarnego zabijania nienarodzonych dzieci, proaborcyjnej „edukacji”, propagowania morderstw tudzież dystrybucji tabletek poronnych jest barbarzyństwem, nie mającym sobie równego w historii Polski.

IMPL zwraca uwagę, iż otwarcie „przychodni” oznacza całkowite pogwałcenie obowiązującego w Polsce prawa.

  1. [Bezprawność działania „przychodni” aborcyjnej ABOTAK] Jak można dowiedzieć się ze strony internetowej abotak.org, od 17 marca działa „przychodnia” aborcyjna ABOTAK. Przez określenie „przychodnia” jej twórcy sugerują, iż ich celem jest prowadzenie działalności z zakresu działalności leczniczej, oferując „wsparcie w przeprowadzeniu aborcji farmakologicznej”. To zaś oznacza, iż do utworzonej „przychodni” należałoby stosować regulacje prawne odnoszące się do takich podmiotów.
  2. Zgodnie z przepisami regulującymi działalność leczniczą w Polsce, tj. ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (zwaną dalej „d.l.” ):
    • działalność lecznicza polega na udzielaniu świadczeń zdrowotnych (art. 3 ust. 1 u.d.l.). Świadczeniami zdrowotnymi są natomiast m.in. inne działania medyczne wynikające z przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania. Za takie uznać można aborcję farmakologiczną, dopuszczalną zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 stycznia 1993 r. o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży;
    • ambulatoryjne świadczenia zdrowotne udzielane są w ambulatorium, do którego ustawodawca zalicza m.in. przychodnię (art. 12 ust. 3 u.d.l.). Przychodnia stanowi więc nazwę określającą zakład leczniczy, w którym udzielane są ambulatoryjne świadczenia zdrowotne[1].
    • przychodnię może prowadzić m.in. fundacja, której celem statutowym jest wykonywanie zadań w zakresie ochrony zdrowia i której statut dopuszcza prowadzenie działalności leczniczej (art. 4 pkt. 5 u.d.l.);
    • podmiot, który zamierza wykonywać działalność leczniczą jako podmiot leczniczy – przychodnia, zobowiązany jest złożyć wniosek o wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą (art. 100 ust. 1 u.d.l.)
    • pomieszczenia i urządzenia ambulatorium, w tym przychodni, powinny odpowiadać wymaganiom odpowiednim do rodzaju wykonywanej działalności leczniczej, m.in. w zakresie warunków: sanitarnych i instalacyjnych (art. 22 ust. 1-3 u.d.l.)[2] .
    • organ prowadzący rejestr (wojewoda) jest uprawniony do kontroli podmiotów wykonujących działalność leczniczą w zakresie zgodności wykonywanej działalności z przepisami określającymi warunki wykonywania działalności leczniczej (art. 111 ust. 1 w zw. z art. 106 ust. 1 pkt. 1);
    • podmiotem uprawnionym do kontroli przychodni jest także Minister adekwatny do spraw zdrowia (art. 118 ust. 1 u.d.p.).
  1. W przypadku „przychodni” ABOTAK bezprawność działania dotyczy każdej z opisanych wyżej płaszczyzn:
    • przede wszystkim „przychodnia” ABOTAK nie ma prawa oferować wsparcia w przeprowadzeniu aborcji farmakologicznej. W Polsce obowiązuje prawna ochrona życia człowieka w fazie prenatalnej. Jedynie na zasadzie wyjątku zostały dopuszczone odstępstwa od tej zasady[3]. Co więcej aborcji farmakologicznej może legalnie dokonać wyłącznie lekarz[4];
    • ze strony „przychodni” można dowiedzieć się, iż kobieta, zanim uda się do przychodni, powinna zamówić sobie tabletki od Women Help Woman, co, jak zaznaczono, jest tymczasowym rozwiązaniem, ponieważ docelowo tabletki do aborcji farmakologicznej będą oferowane bezpośrednio w „przychodni”. Na stronie Women Help Women brakuje wskazania jakie konkretnie tabletki kobieta ma zamówić, tym bardziej nie podaje się żadnych informacji na temat ich skutków ubocznych. O tym, o jakie tabletki chodzi można dowiedzieć się natomiast m.in. ze strony internetowej innej organizacji aborcyjnej – Federy. Tabletkami tymi są: Mifepriston – i jak wskazuje się na stronie – „w Polsce lek nie został dopuszczony do obrotu” oraz Mizoprostol, który nie został dopuszczony w celu przeprowadzania aborcji farmakologicznej[5]. Oferowane są więc kobietom tabletki, które w Polsce nie przeszły szczegółowych ocen i badań, mających na celu potwierdzenie, iż są one bezpieczne, skuteczne oraz odpowiadają wymaganiom jakościowym w przeprowadzaniu aborcji farmakologicznej;
    • ze strony internetowej abotak.org wynika, iż przychodnia prowadzi działalność, określając ją „nasz projekt”, pod nr KRS 0000507234. Z odpisu KRS wynika, iż pod wskazanym numerem zarejestrowana jest Fundacja FANIMANI. Głównym celem jej działalności jest pielęgnowanie, promowanie i wspieranie oświaty, nauki, edukacji, kultury fizycznej, wychowania i sportu, a także innych zajęć prorozwojowych. We wskazanych celach nie ma w ogóle zadań w zakresie ochrony zdrowia. Z kolei statut dostępny na stronie fundacji[6] nie dopuszcza do prowadzenia działalności leczniczej. Tym samym także na tej płaszczyźnie widać całkowitą bezprawność działania „przychodni” aborcyjnej ABOTAK;
    • oczywiście „przychodnia” aborcyjna ABOTAK nie została wpisana do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą, tj. m.in. także przychodni[7];
    • działanie w formie przychodni wymaga spełnienia szeregu wymogów, w tym sanitarnych. Dotyczyć one powinny więc także „przychodni” aborcyjnej ABOTAK.
  1. Powyższe zarzuty z pewnością nie wyczerpują katalogu uchybień jakich dopuszcza się tzw. „przychodnia” aborcyjna ABOTAK. Jej działalność jest całkowicie bezprawna i domaga się interwencji odpowiednich organów państwowych.
  1. [Nadzór państwowy nad „przychodnią” aborcyjną ABOTAK] Z odpisu pełnego KRS można dowiedzieć się, iż działalność fundacji FANIMANI, która jak wynika ze strony internetowej prowadzi „przychodnię” ABOTAK, podlega nadzorowi Ministra Edukacji Narodowej. W kontekście otwarcia przez fundację „przychodni” jest to nadzór zupełnie nieadekwatny, wręcz śmieszny. Jest niedorzecznością, aby działalność w zakresie „wspierania” kobiet w aborcji farmakologicznej podlegała nadzorowi Ministra Edukacji Narodowej! To wręcz kpina z polskiego prawa i polskich organów nadzoru. Jak to możliwe by w Polsce, która zwie się demokratycznym państwem prawa, działała nielegalnie organizacja, nie podlegająca adekwatnie żadnemu nadzorowi!
  2. Jeżeli każda przychodnia w Polsce musi spełnić szereg wymagań oraz podlega nadzorowi takich organów państwowych jak wojewoda czy minister zdrowia to jakim prawem „przychodnia” ABOTAK takim wymogom ma nie podlegać!
  3. Już za brak rejestracji działalności leczniczej w formie przychodni grożą sankcje opisane w art. 147a ust. 1 kodeksu wykroczeń, tj. kara aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
  4. Również nakłanianie do zakupu tabletek nie dopuszczonych do obrotu w Polsce w celu przeprowadzenia aborcji farmakologicznej domaga się skontrolowania przez organy ścigania i wyciągnięcia odpowiednich konsekwencji[8].
  5. [Wprowadzanie w błąd co do legalności działania] Jednak chyba najbardziej zaskakujące jest stwierdzenie przez twórców „przychodni” aborcyjnej ABOTAK, iż „działanie przychodni Abotak jest w pełni zgodne z obowiązującymi przepisami. Ani nam, ani osobom korzystającym z naszych usług nie grożą żadne konsekwencje prawne. Przypominamy, iż przerwanie własnej ciąży nie jest karalne, a aborcja farmakologiczna, którą wspieramy, jest legalna”[9]. Stwierdzenie, iż działalnie „przychodni” ABOTAK jest legalne, w świetle OBOWIĄZUJĄCEGO w Polsce Prawa, jest wręcz kuriozalne. Nie tylko wprowadza w błąd, ale świadczy również, iż twórcy „przychodni” za nic mają polskie prawo całkowicie je ignorując, czując zupełną bezkarność. Co więcej może być przyczyną badania przez organy ścigania, czy nie zachodzi tutaj przypadek oszustwa, o którym mowa w art. 286§ 1 k.k[10].
  6. Podkreślić też należy, iż „wsparcie” jakie oferuje „przychodnia” jest w istocie pomocnictwem w pozbawieniu życia nienarodzonego dziecka, które w Polsce stanowi przestępstwo opisane w art. 152 § 2 k.k.[11]
  7. Wprowadzenie w błąd ma również kolejny aspekt – ABOTAK nie jest legalnie działającą przychodnią. Jest to o tyle istotne, iż sama nazwa „przychodnia” kojarzy się z miejscem, w którym można uzyskać legalną pomoc, odpowiednio nadzorowanym i bezpiecznym. Tymczasem „przychodnia” ta nie jest ani legalna, ani tym bardziej bezpieczna. W żadnej mierze nie może równać się z przychodniami o jakich myśli każdy przeciętny obywatel. Jej działalność domaga się skontrolowania i zamknięcia!
  8. Ponadto używanie nazwy „przychodnia” w przypadku punktu ABOTAK jest manipulacją, ponieważ jest to termin z definicji przypisany pomocy lekarskiej. Tymczasem w punkcie ABOTAK nie ma lekarzy, a oferowane pośrednictwo w zdobyciu tabletek poronnych jest pogwałceniem prawa polskiego: mifepriston, jak to było już wspomniane nie jest w Polsce dopuszczony do obrotu, a Cytotec i Arthrotec są zarejestrowane w innych wskazaniach niż przerywanie ciąży i zabijanie dziecka nienarodzonego. W ten sposób świadczone usługi w istocie podszywają się pod usługi medyczne, a przecież gdyby jakikolwiek lekarz ich udzielał, natychmiast musiałby stanąć przed sądem lekarskim i byłoby mu odebrane prawo wykonywania zawodu.

Mając na względzie przedstawione wyżej okoliczności Instytut Myśli Pro-Life pragnie ponadto zaznaczyć, iż otwarcie „przychodni” ABOTAK przy ul. Wiejskiej, w sąsiedztwie Sejmu RP siedziby najwyższej wladzy ustawodawczej w naszym kraju jest nie tylko działaniem przestępczym, ale również prowokacyjnym, skrajnie lekceważącym suwerena, jakim jest Naród Polski, który to Naród powierzył swoim wybrańcom kierowanie państwem.

To policzek wymierzony nam wszystkim.

Wyrazamy nadzieję, iż wyzwanie rzucone narodowi polskiemu i Jego władzom przedstawicielskim nie pozostanie bez odpowiedzi a osoby odpowiedzialne za utworzenie ośrodka aborcyjnego ABOTAK staną przed sądem i zostaną przykładnie ukarane. Nie zgadzamy się i nie pozwalamy, aby tak antyludzkie, bezprawne i wsteczne działania rozprzestrzeniały się w naszej Ojczyźnie.

Nie spoczniemy w obronie nienarodzonych – nie zmęczymy się i nie znużymy! Zapewniamy, iż ABOTAK nigdy przez nas nie zostanie zostawiony w spokoju! A nawiązując do szumnego otwarcia haniebnego punktu w Dniu Kobiet 8.03, chcemy podkreślić, iż to dla nas KAŻDA kobieta jest cenna – i matka, i ta maleńka kobieta, dopiero rosnąca pod sercem swojej matki.

Instytut Myśli Pro-Life

[1] Ciechorski Jan, Ustawa o działalności leczniczej. Komentarz do wybranych przepisów, Opublikowano: LEX/el. 2024

[2] Szczegółowe przepisy w tym zakresie zawiera Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą.

[3] art. 1 i art. 4 a ustawy z dnia 7 stycznia 1993 r. o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży.

[4] Art. 4a ust. 1 ww. ustawy.

[5] https://federa.org.pl/af-dawkowanie/

[6] https://fanimani.pl/o-nas/

[7] Można to sprawdzić wpisując nr KRS fundacji w wyszukiwarkę na stronie internetowej https://rpwdl.ezdrowie.gov.pl/RPM/Search

[8] art. 125 ust. 2 pkt 2, art. 125 a ustawy prawo farmaceutyczne

[9] https://abotak.org odpowiedź zamieszczona na stronie internetowej na pytanie „Czy działanie przychodni jest legalne”.

[10] Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem dzięki wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze więzienia od 6 miesięcy do lat 8.

[11] Potwierdzają to orzeczenia sądów: np. wyrok Sądu Apelacyjnego w Katowicach z 30 września 2008 w sprawie II AKa 231/08; wyrok Sądu Apelacyjnego w Gdańsku w wyroku z 9 lutego 2017 r. w sprawie II AKa 294/16.

Idź do oryginalnego materiału