Kaufland: To był błąd. Sieć wycofuje butelkę ze sprzedaży

2 godzin temu
Chodzi o wodę „Ustronianka” w butelce o nietypowej pojemności – 3,001 litra. To minimalne zwiększenie objętości wykluczyło ją z systemu kaucyjnego. Bo ten – przypomnijmy – obejmuje trzy rodzaje opakowań: - butelki plastikowe do 3 litrów – kaucja wynosi 50 groszy, - metalowe puszki do 1 litra – kaucja 50 gr, - szklane butelki wielorazowego użytku do 1,5 litra – kaucja 1 zł.Po burzy, jaką spowodowała butelka, głos zabrali producent „Ustronianki” i sieć sklepów Kaufland, która wodę „Ustronianka” za 2,69 zł miała w swojej ofercie. Producent: taka butelka jest w ofercie Ustronianki od 20 latUstronianka zapewniła w swoim oświadczeniu, które przesłała m.in. Interii Biznes, iż wprowadzenie nowej butelki nie jest odpowiedzią na wprowadzenie systemu kaucyjnego.PRZECZYTAJ TEŻ: Przyjdzie klient z butelkami, a maszyna nie odda mu kaucji. Tego obawiają się sklepy„Pojemność ta – wyjaśnia – nie jest jednak nowością w portfolio marki. Od ponad 20 lat butelka 3,001 l funkcjonuje w ofercie Ustronianki i wykorzystywana jest do produkcji zarówno wody, jak i napojów, które trafiają na rynek polski oraz na rynki zagraniczne”.Sieć: naszym celem nie jest obchodzenie systemu kaucyjnegoKaufland natomiast zapewnił portal, iż produkt zostanie „niezwłocznie wycofany ze sprzedaży”. I wyjaśniał, iż „(…) naszym celem nigdy nie było i nie będzie obchodzenie systemu kaucyjnego. Pojawienie się tej oferty było błędem, a nie działaniem wynikającym z naszej strategii. Skala ewentualnej sprzedaży tego artykułu w porównaniu z naszym całym asortymentem napojów byłaby marginalna” – podkreślił w swoim oświadczeniu Kaufland. PRZECZYTAJ: Nietypowe grzybobranie. Zamiast prawdziwków – pocisk z wojnyI dodał: „Jeżeli jednak, choć w minimalnym stopniu mogłaby ona podważać słuszne i dobre rozwiązania proekologiczne, których elementem jest system kaucyjny, to byłaby sprzeczna z ideami, które przyświecają naszej sieci i są przez nas realizowane od początku obecności Kaufland w Polsce” – czytamy w cytowanym przez Interię Biznes oświadczeniu.Równocześnie Kaufland zapewnił, iż zrobi wszystko, aby „podobne błędy nie miały miejsca w przyszłości”.
Idź do oryginalnego materiału