W piątek, 21 czerwca weszły w życie nowe przepisy dotyczące przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej. Zmiany wprowadzone przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dotyczą m.in. rozszerzenia nadzoru nad realizacją zaleceń pokontrolnych.
Znowelizowane rozporządzenie wprowadza również możliwość przeprowadzenia kontroli problemowej w siedzibie kontrolującego, na podstawie dokumentów udostępnionych przez jednostkę podlegającą kontroli.
W rozporządzeniu doprecyzowano też obowiązki kierownika jednostki podlegającej kontroli. Zgodnie z nowymi przepisami kierownik placówki powinien zapewnić warunki i środki niezbędne do sprawnego przeprowadzenia kontroli i w miarę możliwości oddzielne pomieszczenie z odpowiednim wyposażeniem.
Nowe przepisy weszły w życie 21 czerwca. Natomiast do spraw wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie znowelizowanego rozporządzenia mają zastosowanie przepisy dotychczasowe.
Poniżej do pobrania pełna treść rozporządzenia.