Powiatowy Rzecznik Konsumentów spotkał się z młodzieżą w Zespole Szkół im. Józefa Nojego w Czarnkowie w celu przeprowadzenia cyklu zajęć edukacyjnych "Jestem konsumentem". W dobie zakupów dokonywanych na odległość, takie inicjatywy są szczególnie cenne.
W trakcie zajęć poruszono najważniejsze zagadnienia takie jak:
- zawieranie umów – jakie prawa mają konsumenci przy zakupach online i w sklepach stacjonarnych,
- reklamacje i gwarancje – jak skutecznie zgłaszać niezgodność towaru z umową i jakie są różnice między rękojmią a gwarancją,
- umowy zawierane na odległość – jakie obowiązki mają sprzedawcy i jakie prawa przysługują konsumentom.
W spotkaniach uczestniczyło łącznie 168 uczniów. Dzięki przykładom z codziennej pracy rzecznika uczestnicy dowiedzieli się, z jakimi problemami najczęściej borykają się mieszkańcy powiatu oraz jak można skutecznie bronić swoich praw. Część uczniów już podczas zajęć zgłosiła sprawy, w których konieczna była pomoc rzecznika. To dowód na to, iż edukacja konsumencka przynosi realne efekty i zwiększa świadomość młodych ludzi na temat ich praw na rynku.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Miłosz Niedźwiecki udziela darmowych porad prawnych. Kontakt: tel. 660753160
e-mail: [email protected]
Godziny pracy:
Starostwo Powiatowe w Czarnkowie (pokój nr 32) ul. Rybaki 3: wtorek 7:30-15:30, środa 7:30-15:30.
Delegatura Starostwa Powiatowego w Trzciance (pokój nr 28) ul. 27 Stycznia 42: poniedziałek 7:30-15:30, czwartek 7:30-15:30, piątek
7:30-15:30.