Japoński producent Mazda dał zielone światło dla SUV-a, który opracowano z myślą podbicia segmentu SUV-ów z etykietą eko, gdzie rządzi Toyota. Samochód, który powstaje w Chinach, jest już gotowy na debiut. Producent przed premierą ujawnił wnętrze nadchodzącego modelu.
Piękniejsza niż jakakolwiek Toyota Mazda EZ-60 jest gotowa na debiut
Sceną światowego debiutu nowego SUV-a Mazdy o nazwie EZ-60 będą Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne w Szanghaju w 2025 r. Samochód pozostaje wierną repliką samochodu koncepcyjnego „Arata” zaprezentowanego na zeszłorocznym salonie samochodowym w Pekinie. Model opracowany wspólnie z Changan pokaże światu swój wyjątkowy urok 23 kwietnia br., dając początek nowej erze elektryfikacji oferty Mazdy. Skupia na sobie uwagę opinii publicznej od momentu, kiedy pojawił się na pierwszych rysunkach w Chinach.
Mazda EZ-60 to samochód zaprojektowany z myślą o tym, by podbić konkurencyjny segment SUV-ów. Cechuje go elegancka sportowa sylwetka zaprojektowana w estetyce „Soul Motion”. Publiczność często określa sylwetkę modelu jako „piękniejszą niż jakakolwiek Toyota”. Stylizacja, która wydaje się czerpać inspirację z filozofii projektowania Mazdy „Kodo”, jest na pewno bardziej wyrafinowana. Inne marki chcąc pozostać w czołówce najlepszych pod względem designu, będą musiały się postarać, bo Mazda rzuciła im nie lada wyzwanie.
Po ujawnionych zdjęciach i nagraniu wideo pojazdu z zewnątrz dziś możemy zobaczyć, jak Mazda mistrzowsko łączy klasyczny język designu i innowacyjne pomysły, wykorzystując stuletnie doświadczenie w projektowaniu i łącząc je z nowoczesną technologią. Siedzenia ozdobiono metaliczną tkaniną w kolorze tytanu, a o doznania zadbają 23 głośniki i system dźwiękowy 7.1.4 Dolby Atmos.
Japoński SUV stał się jednym z najbardziej oczekiwanych na rynku w 2025 roku
Nowa Mazda EZ-60 jest już gotowa na debiut. Zbudowana na platformie Changan EPA, która jest platformą dedykowaną do napędu elektrycznego na tor wyścigowy, wykorzysta wiele sposobów uzupełniania energii. Technologia mikrordzeniowego podgrzewania impulsowego o wysokiej częstotliwości rozwiązuje problemy występujące zimą w pojazdach zasilanych nowymi źródłami energii. Ponadto umożliwi utrzymanie dobrej mocy i wydajności ładowania choćby w niskich temperaturach.
Samochód wyposażono w wiele najnowocześniejszych, inteligentnych funkcji. Na przykład w trójwymiarowy interfejs HUD z obsługą strumieniowego przesyłania danych. Duży 26,4-calowy ekran 5K, debiutuje w modelu z całą serią produktów Changan. Grubość całego urządzenia wynosi zaledwie 9,5 mm, a stosunek ekranu do obudowy wynosi 88,3%, co daje efekt „lewitacji” ekranu.
Układ inteligentnej kabiny firmy MediaTek zapewnia użytkownikom wciągające, interaktywne doświadczenie technologii i futuryzmu. EZ-60 wyposażono w bardziej inteligentny system interakcji głosowej, sterowanie gestami, sterowanie pojazdem 3D itp., dzięki czemu jazda samochodem jest wygodniejsza i bardziej komfortowa. Użyte materiały, luksusowy kokpit i komfort są bardzo wyrafinowane, ale jak podkreśla Hidehisa Matsuda, prezes joint venture marki w Chinach „ Mazda to Mazda, elektryfikacja nigdy nie zmieniła dążenia Mazdy do przyjemności z jazdy”.
EZ-60 teraz z niecierpliwością czeka na większe uznanie
Changan Mazda będzie jedynym w Chinach centrum eksportu samochodów zasilanych nowymi źródłami energii Mazdy. Podejmie się ważnego zadania globalnej transformacji Mazdy w kierunku nowych źródeł energii.
Nowy SUV pochwali się niebotycznym odczuciem jakości. To charakterystyczna cecha większości samochodów z chińskim rodowodem. Tak samo, jak długa lista wyposażenia już w wersji podstawowej. EZ-60 może poruszać się szybciej i działać lepiej dzięki zespołowi badawczo-rozwojowemu Changan Mazda. W ofercie producenta będzie dostępny z napędem w pełni elektrycznym, jak i opcji napędu o zwiększonym zasięgu.
Z dostępnych informacji wynika, iż wersja Changan Mazda EZ-60 o rozszerzonym zasięgu ma wymiary 4850 x 1935 x 1620 mm, a rozstaw osi wynosi 2902 mm. Należy oczekiwać, iż więcej szczegółów na temat tego modelu pojawi się w dniu jego premiery.
źródło: WRC Media, Changan-Mazda, Weibo