Uniwersytecki Szpital Kliniczny w 1 w Lublinie otrzymał wyróżnienie „Wymagaj jakości”. Nagroda jest przyznawana przez Rzecznika Praw Pacjenta oraz Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia. Jej celem jest podniesienie standardów opieki medycznej w Polsce.
– Wyróżniliśmy jedynie kilkadziesiąt szpitali z około tysiąca działających – mówi dyrektor Departamentu Współpracy Biura Rzecznika Praw Pacjenta, Jakub Adamski. – Z perspektywy Rzecznika Praw Pacjenta patrzymy np. na to, czy pacjenci skarżą się na podmiot, czy mieliśmy postępowanie z poważnymi naruszeniami praw pacjenta przez ten podmiot. Patrzymy na to, czy wytyczne, które Rzecznik Praw Pacjenta wydaje w związku z realizacją praw pacjenta, są realizowane.
– Wysoką jakość pozwala nam utrzymywać m.in. rozbudowany system szkoleń – mówi przewodniczący Zespołu ds. Jakości w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym nr 1, dr n. med. Stanisław Ostrowski. – Pracownicy szpitala przynajmniej raz w miesiącu w swoich oddziałach – to są i lekarze, i pielęgniarki, i inni pracownicy – mają plan szkoleń. Zgodnie ze standardami akredytacyjnymi to jest mniej więcej 9-10 szkoleń w roku, co roku. Do tego dochodzą szkolenia ogólnoszpitalne, czyli z zakresu epidemiologii, z zakresu bezpieczeństwa.
Na początku 2025 roku Uniwersytecki Szpital Kliniczny nr 1 w Lublinie otrzymał dziewiąty Certyfikat Akredytacyjny z wynikiem 95%. Był to drugi najwyższy wynik w kraju.
InYa / opr. WM
Fot. Iwona Burdzanowska