Ruszył pilotażowy projekt Jakdojade i Uber. Użytkownicy Jakdojade w Poznaniu i na Górnym Śląsku otrzymują rekomendacje zamówienia przejazdu Uber wszędzie tam, gdzie dojazd transportem publicznym jest utrudniony bądź zająłby znacznie więcej czasu.
Systemy publicznego transportu zbiorowego funkcjonują w 70% polskich miast – we wszystkich miastach dużych, w 96% średnich i w ponad połowie ośrodków małych – wynika z raportu “Transport publiczny w miastach i miejskich obszarach funkcjonalnych 2023”, przygotowanego przez Obserwatorium Polityki Miejskiej i Regionalnej IRMiR.
Od dziś aplikacja Jakdojade proponuje przejazd za pośrednictwem Uber tam, gdzie transport publiczny jest mniej dostępny, a czas oczekiwania na przejazd dłuższy niż kilkanaście minut. Na początek funkcja jest dostępna w aglomeracjach górnośląskiej i poznańskiej.
Propozycja zamówienia przejazdu za pośrednictwem Uber pojawi się w ramach aplikacji Jakdojade po wyszukaniu trasy przejazdu jako jedna z dostępnych opcji, alternatywna względem komunikacji miejskiej. Po jej wybraniu użytkownik będzie kierowany do aplikacji Uber lub – o ile jej nie posiada na swoim urządzeniu – do Sklepu Google czy App Store, skąd może ją bezpłatnie pobrać.
– Jakdojade to najczęściej wybierana aplikacja do planowania podróży komunikacją miejską – w lipcu br. korzystało z niej 4,9 mln użytkowników. Od lat pomagamy im podejmować najlepsze decyzje transportowe. Dzięki integracji rekomendacji przejazdów Uber możemy teraz podpowiadać wygodną alternatywę tam, gdzie dojście do przystanku jest długie, konieczne są uciążliwe przesiadki albo czas oczekiwania na komunikację rośnie. To naturalny krok w stronę jeszcze bardziej praktycznego planowania trasy — mówi Bartosz Burek, Prezes Zarządu Jakdojade.
– Misją Uber jest ułatwianie dotarcia z punktu A do punktu B. Dzięki naszej współpracy z Jakdojade, podróżujący zyskają jeszcze szerszy wachlarz możliwości w zakresie codziennej logistyki. Tym samym przejazdy taksówkami oraz transport publiczny staną się jeszcze bardziej komplementarne – świetnie uzupełnią się, pomagając oszczędzić czas i wygodnie przemieszczać – mówi Michał Konowrocki, Dyrektor Zarządzający Uber Polska.
W ramach aplikacji Uber, pasażerowie mogą korzystać z przejazdów w różnych opcjach:
– UberX: przystępnych, dostępnych na co dzień,
– Uber Comfort: pojazdami o wyższym standardzie,
– UberXL: umożliwia przemieszczanie się w grupie do 6 osób bądź z bagażem,
– Uber by Women: przejazdy realizowane przez kierowczynie dla pasażerek,
– Uber Dostawa, możliwość przesyłania paczek w ramach tego samego miasta
– Uber Green: niskoemisyjne, ekologiczne przejazdy,
– Uber Black: najwyższej klasy pojazdy.
foto, źródło. Ringier Axel Springer Polska