Jak otrzymać dotację i rozliczyć wsparcie? – dyskutowała Rada Działalności Pożytku Publicznego Województwa Lubuskiego

3 dni temu

12 września 2024 r. w Urzędzie Marszałkowskim w Zielonej Górze odbyło się posiedzenie Rady Działalności Pożytku Publicznego Województwa Lubuskiego.

Podczas obrad głos zabrał członek zarządu Zbigniew Kołodziej. – Takie spotkania są niezbędne. Cały czas zmieniają się przepisy, pojawiają się nowe programy, dlatego konsultacje pozwalają na sprawne kooperację województwa z organizacjami pozarządowymi – mówił.

Karolina Dreszer-Smalec – prezes Ogólnopolskiej Federacji Organizacji Pozarządowych podkreślała, iż spotykamy się i dyskutujemy, co pozwala nam kształtować prawa i przepisy dotyczące działalności organizacji pozarządowych, abyśmy skuteczniej rozwijali działalność społeczną. Adam Szulczewski, przewodniczący Rady Działalności Pożytku Publicznego Województwa Lubuskiego dodał, iż opinie te brane są pod uwagę. – Zgłaszamy problemy i szukamy ich rozwiązań. Nasze sugestie dotyczą np. zwiększania środków na działanie organizacji pozarządowych – wskazywał.

Podczas posiedzeń Rady Działalności Pożytku Publicznego Województwa Lubuskiego przedstawiciele organizacji pozarządowych dowiadują się, jak dobrze pisać wnioski, mogą również zgłaszać swoje pomysły na polepszenie współpracy na linii województwo-organizacje pozarządowe.

Rada Działalności Pożytku Publicznego Województwa Lubuskiego jest organem opiniodawczo-doradczym dla Marszałka Województwa Lubuskiego. Rolą Rady jest konsultowanie i opiniowanie dokumentów dla potrzeb Samorządu Województwa Lubuskiego, przy którym działa. Tworzą ją m.in. przedstawiciele organizacji pozarządowych, Sejmiku Województwa Lubuskiego i Urzędu Marszałkowskiego.

lubuskie.pl

Idź do oryginalnego materiału