Facebook zablokował reklamy, przed którymi ostrzegał NASK
NASK poinformował, iż na skutek jego interwencji polityczne reklamy, które "miały znamiona dezinformacji", zostały zablokowane przez firmę Meta (konglomerat, w którego skład wchodzi Facebook - red.). Jest to efekt działań prowadzonych w ramach programu "Parasol Wyborczy". Jego celem jest przeciwdziałanie manipulacjom w czasie kampanii wyborczej.
REKLAMA
NASK ostrzegał o możliwej próbie destabilizacji przed wyborami prezydenckimi
W środę 14 maja NASK poinformował o zidentyfikowaniu reklam o tematyce politycznej, które były wyświetlane na Facebooku i mogły zostać sfinansowane z zagranicy. Ich celem było "wspieranie jednego z kandydatów i dyskredytowanie innych". Jak wskazał NASK, reklamy dotyczyły szczególnie Rafała Trzaskowskiego, Karola Nawrockiego i Sławomira Mentzena. "Analiza wskazuje na możliwą prowokację. Jej celem mogło być działanie na szkodę kandydata rzekomo wspieranego przez tego typu reklamy oraz destabilizacja sytuacji przed wyborami prezydenckimi" - napisał NASK. Jak się okazało, konta reklamowe, które były zaangażowane we wspomnianą kampanię, w ciągu ostatnich siedmiu dni wydały na nią więcej, niż jakikolwiek komitet wyborczy.
Zobacz wideo Debata w TVP na wesoło! Najlepsze momenty i wpadki
Sprawa trafiła do ABW
Sprawa została zgłoszona nie tylko firmie Meta, ale również Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego (ABW). w tej chwili trwa ustalanie źródeł pochodzenia i finansowania kampanii. "Apelujemy do wszystkich użytkowników internetu o szczególną uważność i zgłaszanie do NASK reklam pojawiających się na portalach społecznościowych, które nie są sygnowane przez komitety wyborcze zarejestrowanych kandydatów" - zaapelował NASK. Więcej informacji na ten temat znajduje się w artykule: "NASK ostrzega. 'Możliwa próba ingerencji w kampanię wyborczą'".Źródło: NASK