W dniach 24-25 listopada w Warszawie odbędzie się Internet Governance Forum Polska, które skupi się na kluczowych kwestiach związanych z zarządzaniem internetem i rozwojem cyfrowym.
Forum, organizowane corocznie, stanowi platformę wymiany poglądów między administracją publiczną, naukowcami, biznesem, organizacjami społecznymi oraz użytkownikami internetu. Celem wydarzenia jest wspieranie budowy otwartego i bezpiecznego środowiska cyfrowego, zgodnie z zasadami wypracowywanymi w ramach globalnej inicjatywy IGF pod auspicjami ONZ. Udział w Forum jest bezpłatny.
Pierwszy dzień wydarzenia, 24 listopada, obejmie sesję otwierającą oraz dyskusje prowadzone przez Ministerstwo Cyfryzacji i NASK-PIB. Na 25 listopada zaplanowano 20 sesji tematycznych, które zostaną wyłonione w otwartym naborze. Propozycje sesji mogą zgłaszać wszyscy zainteresowani, w tym przedstawiciele organizacji pozarządowych, administracji publicznej, sektora technicznego, naukowego oraz prywatnego.
Program Forum będzie koncentrował się na czterech głównych tematach: inteligentne miasta, cyfrowa suwerenność, bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni oraz nowe technologie. Zgłoszenia propozycji sesji można przesyłać do 19 września za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej IGF Polska.
red
źródło/fot: UM w Częstochowie