Intercity nie dla Wolina. Mieszkańcy składają skargę do Rzecznika Praw Pasażera Kolei
Zdjęcie: Screenshot_20251009_095037_Photos
Pomimo licznych apeli, petycji i wsparcia mieszkańców, PKP Intercity po raz kolejny odmówiło zatrzymywania pociągów dalekobieżnych w Wolinie. Jak poinformował inicjator akcji, Kuba Wierciński, przewoźnik w swojej odpowiedzi całkowicie zignorował merytoryczne argumenty strony społecznej i twarde dane przedstawione w dokumentacji. – Otrzymaliśmy drugą, ostateczną odpowiedź od PKP Intercity. Niestety, po raz kolejny jest odmowna. Co więcej, przewoźnik w swoim piśmie całkowicie zignorował nasze argumenty, dorzucając nowy, absurdalny powód odmowy – napisał Wierciński w mediach społecznościowych. Mieszkańcy Wolina nie zamierzają jednak odpuszczać. Skoro procedura reklamacyjna została wyczerpana, sprawa trafia teraz do Rzecznika Praw Pasażera Kolei. Wniosek, jak zapowiada inicjator, to kilkunastostronicowy dokument, w którym punkt po punkcie wykazane mają zostać błędy i sprzeczności w argumentacji PKP Intercity. – To oficjalna skarga na bezzasadną decyzję przewoźnika. Udowadniamy, iż ich stanowisko jest sprzeczne z faktami, oficjalnymi danymi i logiką – podkreśla Wierciński. Jednocześnie przypomina, iż PKP Intercity jest jedynie wykonawcą usługi, a głównym decydentem w sprawie organizacji i finansowania przewozów jest Ministerstwo Infrastruktury, do którego mieszkańcy również skierowali petycję. Wciąż oczekują na oficjalną odpowiedź resortu. – Nie poddajemy się i będziemy dążyć do tego, by pociągi Intercity w końcu zatrzymywały się w Wolinie. Jesteśmy zdeterminowani i działamy dalej – dodaje społecznik.