W czwartek, podczas czwartej i ostatniej nocy Krajowej Konwencji Republikanów, na górze podsumowania „Co się dzieje” na platformie X, wcześniej znanej jako Twitter, umieszczono baner „Trump2024” z napisem „Promowane przez zespół Trumpa”.
Podczas gdy hashtag #Trump2024 na chwilę pokazywał amerykańską flagę, a kliknięcie go powodowało animowany efekt „hashfetti” i deszcz flag, to ikona powiązana z najpopularniejszym tematem #MAGA przykuła naszą uwagę.
Tymczasowo wyświetlano wersję o niskiej rozdzielczości znanego już obrazu przedstawiającego Trumpa z uniesioną pięścią, gdy agenci Secret Service podnoszą go na nogi po próbie zamachu podczas wydarzenia kampanijnego w zeszły weekend. Jednak ten obraz, zrobiony z tego kąta, wygląda dokładnie tak samo jak ten należący do Agencja prasowa Associated Press i jego fotograf, Evan Vucci.
Zapytany o hashflagę, Agencja prasowa Associated Press Wiceprezes ds. komunikacji Lauren Easton odpowiedziała: „To nie jest autoryzowane wykorzystanie naszego zdjęcia”, które jest „dostępne wyłącznie do użytku redakcyjnego”.
„Hashfetti.”Zrzut ekranu: X.com
W odpowiedzi na zapytanie od Skrajktoś odpowiedział z konta e-mail X press, nie podając swojego nazwiska, stwierdzając, iż hashmoji i animacja „hashfetti” są „produktem dostępnym komercyjnie”. Według wpis na blogu biznesowym XEfekt animowany wykorzystało ponad 30 marek od czasu jego pierwszego pojawienia się w kampanii Louis Vuitton w zeszłym roku.
Konto nie odpowiedziało na pytanie, czy AP udzieliło licencji na wykorzystanie swojego wizerunku w tym celu, ani na pytanie o nabywcę tego dostępnego w sprzedaży produktu.