![](https://images4.polskie.ai/images/289565/25995929/52d3ed1f26d1e4c54c6b9d131e12c870.jpg)
![](https://images4.polskie.ai/images/289565/25995929/4f5059603ebb8c1aa71bd0f9c2531cc0.jpg)
„To już fakt! (Donald) Tusk oddaje szczeciński port Niemcom (nabrzeża i infrastrukturę)” – zaalarmował na platformie X były minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.
Jak informował 27 listopada 2024 roku „Puls Bisnesu” lokowaniem biznesu w bałtyckich terminalach interesują się międzynarodowe korporacje, takie jak niemiecka grupa Rhenus czy międzynarodowa Viterra z Copenhagen Merchants (CM).
Pierwszy z inwestorów dąży do przejęcia kontroli nad spółką Bulk Cargo – Port Szczecin, zarządzającą terminalem przeładowującym węgiel, koks, rudę żelaza i inne towary masowe oraz drobnicę
— wskazał „PB”.
„Tusk oddaje szczeciński port Niemcom”
Do sprawy na platformie X nawiązał Marek Gróbarczyk, były minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
To już fakt! Tusk oddaje szczeciński port Niemcom (nabrzeża i infrastrukturę). Spłata zobowiązań wyborczych zaczęła się od Szczecina. Czekają nas dalsze spadki przeładunków i marginalizacja Portu Szczecin-Świnoujście
— podkreślił polityk.