Gmina Oświęcim ma wydać decyzję środowiskową dla budowy krakowskiego metra

3 godzin temu

Działki rodziny prezydenta Aleksandra Miszalskiego i wiceprezydenta Stanisława Mazura znajdują się na terenie lub w pobliżu terenów planowanej budowy metra. Oznacza to, iż władze Krakowa są stronami postępowania przy realizacji budowy metra i gmina Kraków nie może wydać decyzji środowiskowej ws. tej inwestycji. W związku z tym Samorządowe Kolegium Odwoławcze wskazało inną gminę, która wyda decyzję środowiskową.

Miszalski i Mazur w czwartkowym oświadczeniu poinformowali, iż SKO wskazało do wszczęcia tego postępowania gminę Oświęcim.

Kolejny etap postępowania

– Gmina Oświęcim otrzyma od SKO opracowaną na zlecenie Zarządu Inwestycji Miejskich dokumentację, co spowoduje, iż będzie ona mogła rozpocząć kolejny etap postępowania administracyjnego, polegającego na przekazaniu raportu do uzgodnień do trzech organów – wyjaśnił prezydent Miszalski. Jak podkreślił, działanie to nie wpłynie na harmonogram budowy metra w Krakowie.

Dominika Jaźwiecka z biura prasowego urzędu miasta przekazała w zeszłym tygodniu, iż urząd nie precyzuje czy działki rodziny prezydenta i wiceprezydenta są na terenie planowanej inwestycji czy w odległości 100 m od granic budowy.

W komunikacie miasto przypomniało, iż przy realizacji budowy metra stroną postępowania jest każdy, komu przysługuje prawo własności do nieruchomości, leżącej na terenie inwestycji lub znajdującej się w odległości 100 m od granicy planowanego przedsięwzięcia budowlanego, także w przypadku posiadania niewielkiego mieszkania.

Taka sytuacja zachodzi w przypadku rodziny prezydenta Aleksandra Miszalskiego oraz zastępcy prezydenta Stanisława Mazura. Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego, prezydent miasta podlega wyłączeniu od załatwienia sprawy, która dotyczy interesów jego lub rodziny, w tym małżonka oraz krewnych i powinowatych do drugiego stopnia.

Plan budowy metra

W przyszłym roku miasto zamierza wybrać wykonawcę dla pierwszego, 6-kilomentrowego odcinka metra na linii wschód-zachód. Koszty jego budowy – ok. 3 mld zł – pokryją środki z budżetu państwa, funduszy unijnych i miasta.

Trasa pierwszego odcinka metra powiedzie od skrzyżowania ulic Reymonta i Piastowskiej do rejonu ronda Młyńskiego, gdzie w tej chwili trwa budowa linii tramwajowej Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST IV). Najważniejszymi punktami przesiadkowymi będą trzy stacje w centrum miasta: w pobliżu dworca głównego, teatru Bagatela i ronda Mogilskiego.

Idź do oryginalnego materiału