Globalne firmy będą zobowiązane do oznaczania reklam politycznych

6 miesięcy temu
Parlament Europejski ustanowił nowe prawo, które wymusza na platformach społecznościowych, takich jak Meta i Google, większą odpowiedzialność i przejrzystość w zakresie emisji reklam. Użytkownicy mają być informowani o tym, iż otrzymują stargetowane komunikaty polityczne, a także powinni wiedzieć, kto jest ich autorem.
Wszelkie podmioty z państw trzecich nie będą mogły sponsorować reklam na terenie Unii Europejskiej w okresie do trzech miesięcy przed referendum lub wyborami. Zakazane będzie wyświetlanie oraz targetowanie reklam na podstawie takich informacji jak wyznanie, orientacja seksualna czy pochodzenie.
– Nowe przepisy utrudnią podmiotom zagranicznym szerzenie dezinformacji i ingerowanie w nasze wolne i demokratyczne procesy – powiedział Sandro Gozi, włoski europarlamentarzysta i prawnik.
Rozporządzenie unijne ma na celu zwalczać wszelkie próby politycznej...
Idź do oryginalnego materiału