George Osborne popiera plan „HS2-lite” na trasie Manchester–Birmingham | Polityka transportowa

biegowelove.pl 2 miesięcy temu

Były kanclerz torysów, George Osborne, poparł propozycję nazwaną „HS2-lite”, która zapewniłaby nowe połączenia kolejowe dużych prędkości między Manchesterem a Birmingham.

Osborne powiedział, iż najgorszą rzeczą, jaką zrobił Rishi Sunak za premiera, było odwołanie północnej odnogi HS2. „To był akt sabotażu infrastrukturalnego” – dodał.

Ponad 20 liderów biznesu i prorektorów uniwersytetów napisało listy do kanclerz Rachel Reeves, wzywając rząd do poparcia nowej propozycji budżetu. W efekcie, stwierdzili, nic nierobienie grozi odizolowaniem Midlands od miast północnych.

the Propozycja HS2 Lite Pociągi będą mogły jechać z maksymalną prędkością 300 km/h, czyli wolniej niż prędkość HS2 wynoszącą 225 km/h, ale znacznie szybciej niż obecna główna linia zachodniego wybrzeża.

W zeszłym tygodniu pojawiły się doniesienia, iż ​​rząd zainteresował się pomysłem HS2-lite, który według zwolenników miałby być choćby o 40% tańszy niż pierwotne propozycje.

Osbourne powiedział w swoim programie radiowym Political Currency z Edem Ballsem, iż doniesienia te dodały mu otuchy. Myślę, iż gdyby to była prawda, cofnęłoby wiele szkód wyrządzonych przez ostatni rząd konserwatystów. Myślę, iż to dobra, długoterminowa inwestycja w infrastrukturę kraju. „Mam nadzieję, iż choćby w tej lżejszej formie HS2 zostanie wskrzeszony z martwych. To reinkarnacja, którą w pełni będę wspierać”.

Z listu liderów biznesu, do którego dotarł dziennik The Guardian, wynika, iż ​​HS2-lite może odblokować wzrost gospodarczy o wartości do 70 miliardów funtów rocznie. „Ten projekt stanowi szansę na transformacyjny, długoterminowy wzrost” – napisali.

W piśmie napisano, iż nie zwracają się o zobowiązanie dotyczące wydatków w budżecie na 30 października, ale wzywają do podjęcia działań, w tym powołania grupy sterującej składającej się z rządu centralnego, połączonych władz i sektora prywatnego w celu opracowania studium wykonalności w ciągu najbliższych sześciu miesięcy .

„Proszę wykorzystać swój budżet, aby rozpocząć rozmowę o sztuce tego, co możliwe i zapobiec nieuchronnemu zawaleniu się głównej linii West Coast, a wraz z nią M6” – czytamy w liście. „Problemy z przepustowością wynikające z poprzednich decyzji rządu sprawiły, iż koszt niefinansowanej modernizacji tradycyjnej sieci sięga kilku miliardów funtów. Alternatywnie projekt ten mógłby zapewnić połączenie północy z regionem Midlands, a wraz z nim potencjał prawdziwego wzrostu poza samym Londynem .

Pod listem podpisali się szefowie firm infrastrukturalnych, m.in. Skanska, Mace, Arcadis i Arup, a także prorektorzy uczelni oraz liderzy Izb Handlowych North i Midlands.

Pomiń poprzednią promocję newslettera

W naszym porannym e-mailu przedstawiamy najważniejsze historie z danego dnia, informujemy, co się dzieje i dlaczego jest to ważne

Informacja o ochronie prywatności: Biuletyny mogą zawierać informacje o organizacjach charytatywnych, reklamach internetowych i treściach sponsorowanych przez osoby trzecie. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności. Używamy Google reCaptcha w celu ochrony naszej witryny internetowej i Google polityka prywatności I Warunki świadczenia usług Awansuje.

Po promocji biuletynu

Balls, były kanclerz cieni Partii Pracy, powiedział w podcaście z Osborne’em, iż jego zdaniem rząd prawdopodobnie najpierw zainwestuje w… Silna Kolej Północna Poprawa powiązań między Wschodem a Zachodem.

„Zrób jedno i drugie” – powiedział Osbourne w odpowiedzi. „Nie musisz wybierać między jednym a drugim”.

Artykuł ten zmieniono 14 października 2024 r. We wcześniejszej wersji podano, iż Ed Balls był raczej byłym kanclerzem, a nie byłym kanclerzem cieni.

Idź do oryginalnego materiału