Gdzie najtaniej naładujesz auto elektryczne w wakacje 2025?

enerad.pl 23 godzin temu

Eleport i Shell podnoszą ceny – ładowanie coraz droższe

Wśród operatorów kontynuujących podwyżki znalazł się Eleport. Od lipca cena ładowania na stacjach o mocy powyżej 50 kW wzrosła z 2,79 zł/kWh do 2,89 zł/kWh. Dla porównania, jeszcze w maju stawka wynosiła 2,48 zł/kWh. Wzrost o ponad 16% w ciągu dwóch miesięcy sprawia, iż Eleport staje się jednym z najdroższych operatorów w Polsce.

Na podwyżkę zdecydował się również Shell Recharge. Od lipca obowiązuje nowa stawka 3,3 zł/kWh, co oznacza wzrost o około 10%. Zmiana może istotnie wpłynąć na koszty podróży, zwłaszcza dla osób planujących trasy międzynarodowe, gdzie Shell ma znaczną liczbę punktów ładowania.

Z kolei Budimex Mobility podniósł stawki za ładowanie prądem zmiennym (AC), które teraz wynoszą od 1,91 zł do 2,5 zł/kWh. Ceny szybkiego ładowania (DC) pozostały bez zmian.

Koszty ładowania EV w Polsce

MOYA energia, ORLEN i Tesla obniżają ceny – wakacyjne okazje

W kontrze do wzrastających cen stoją operatorzy wprowadzający sezonowe promocje. MOYA energia na czas wakacji (lipiec–sierpień) obniżyła ceny ładowania DC i HPC z 1,99 zł/kWh do 1,79 zł/kWh. Firma dynamicznie rozwija sieć swoich stacji, co czyni ofertę szczególnie atrakcyjną.

Podobną strategię przyjął ORLEN Charge. Operator wprowadził 25% zniżki na ładowanie dla całej oferty w okresie letnim. Dzięki temu stawka za ładowanie AC wynosi teraz 1,46 zł/kWh. Ceny szybkiego ładowania DC to odpowiednio:

  • 2,39 zł/kWh (DC >125 kW),
  • 2,17 zł/kWh (50 kW < DC ≤ 125 kW),
  • 2,02 zł/kWh (DC ≤ 50 kW).

Tesla również zaoferowała znaczne obniżki. W wybranych godzinach w Lublinie kierowcy mogą naładować pojazd za zaledwie 1 zł/kWh (DC do 250 kW). W pozostałych lokalizacjach cena na Superchargerach waha się między 1,5 a 1,6 zł/kWh, co jest w tej chwili najniższą stawką za szybkie ładowanie w Polsce. Należy jednak zaznaczyć, iż ze stacji Tesli mogą korzystać wyłącznie właściciele pojazdów tej marki.

GreenWay oferuje dodatkowe kWh, EV Klub Polska – darmowe przejazdy autostradami

Zniżki oferuje także GreenWay Polska, choć w innej formie. Użytkownicy z aktywnym abonamentem otrzymują dodatkowe kilowatogodziny – 15 kWh (abonament Energia Plus) lub 30 kWh (Energia Max) na lipiec i sierpień.

Z kolei EV Klub Polska w piątej edycji akcji „Autostrada do elektromobilności” umożliwia użytkownikom BEV dwa darmowe przejazdy płatnymi odcinkami autostrad A1, A2 i A4. Promocja realizowana jest we współpracy z Autopay, Last Mile Solutions oraz MOYA energia. Dodatkowo kierowcy otrzymują rabaty na ładowanie i inne usługi powiązane z elektromobilnością.

Eksperci o rynku: trwa walka o pozycję i klienta

Według Łukasza Lewandowskiego, CEO EV Klub Polska, lipcowe zmiany cenowe oznaczają przejście do etapu walki konkurencyjnej.

Lipcowe zmiany cenowe na rynku ładowania EV w Polsce oznaczają przejście sektora infrastruktury ładowania do kolejnego etapu i walkę o pozycję rynkową. Podczas gdy część operatorów jak MOYA energia czy ORLEN Charge korzystają z okresu wakacyjnego wprowadzając promocje na ładowanie, inni – szczególnie Shell Recharge, czy Eleport testują elastyczność cenową rynku. – wskazuje.

Maciej Gis, Dyrektor Komunikacji i PR PSNM, podkreśla natomiast problem braku spójności cen.

Obecna sytuacja na rynku ładowania jest niepokojąca z perspektywy rozwoju elektromobilności w Polsce. Rozpiętość cen od 1 zł/kWh do ponad 3 zł/kWh oznacza różnice przekraczające 200%, co wprowadza ogromny chaos i nieprzewidywalność kosztów. – ostrzega.

Podsumowanie – kierowcy muszą zachować czujność

W lipcu 2025 roku rynek ładowania samochodów elektrycznych w Polsce staje się coraz bardziej zróżnicowany. Promocje MOYA energii, ORLEN Charge, Tesli i GreenWay pokazują, iż operatorzy są gotowi konkurować ceną. Z drugiej strony rosnące stawki u Eleportu i Shella mogą znacząco wpłynąć na koszty podróży. Dla kierowców oznacza to jedno – warto planować trasy, biorąc pod uwagę aktualne ceny ładowania.

Zobacz również:
  • Bezpieczeństwo i elektromobilność: PSNM podsumowuje prezydencję Polski i zapowiada Kongres Nowej Mobilności 2025
  • Tylko 21% budżetu na transport. PSNM ostro o rządowym Planie Społeczno-Klimatycznym
  • PSNM: Osłabienie limitów CO2 pogłębi podziały w rozwoju e-mobilności w Europie

Źródło: PSNM

Idź do oryginalnego materiału