“Gazeta Wyborcza” rozpoczęła nową odsłonę społecznej akcji “Jak jeździsz, Polsko”, której celem jest poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach. 22 maja ruszyła kolejna edycja kampanii, mająca na celu zwiększenie świadomości na temat kultury jazdy, przepisów oraz zasad ruchu drogowego – zarówno wśród kierowców, pieszych, jak i innych uczestników ruchu.
Wspólne działania mają nie tylko zmniejszyć liczbę wypadków, ale także promować odpowiedzialne zachowania na drodze, które wpływają na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników przestrzeni miejskiej i poza nią. Po sukcesie akcji z 2024 roku redakcje “Gazety Wyborczej”, w tym redakcje lokalne, ponownie angażują czytelników, przyglądając się realnym problemom związanym z ruchem drogowym w różnych miastach i regionach.
Prawo jazdy to nie tylko przywilej, ale również zobowiązanie do przestrzegania zasad. Choć przepisy są zaostrzane, przez cały czas najważniejsze jest społeczne zaangażowanie i edukacja kierowców. Akcja “Jak jeździsz, Polsko” wspiera te działania poprzez szeroką kampanię informacyjną, uwzględniającą także problemy i wyzwania charakterystyczne dla poszczególnych miast i regionów.
– Walka z brawurą, bezczelnością, głupotą na drogach jest trudna, ale bardzo potrzebna. Niemal codziennie opisujemy dramatyczne wypadki, których można byłoby uniknąć, gdyby kierowcy, piesi czy użytkownicy hulajnóg przestrzegali przepisów – mówi Paula Skalnicka, szefowa redakcji lokalnych “Gazety Wyborczej”. – Z drugiej strony potrzebujemy też dobrze skonstruowanych przepisów i skutecznej ich egzekucji. Naszym celem jest doprowadzenie do zmiany w obu tych obszarach, stąd potrzeba kontynuacji akcji “Jak jeździsz, Polsko”.
Do końca września redakcje “Gazety Wyborczej”, “Wysokie Obcasy Extra” oraz serwisy Wyborcza.pl, Wyborcza.biz i Wysokieobcasy.pl będą publikować materiały poświęcone bezpieczeństwu na drogach, w tym analizy dotyczące sytuacji w różnych częściach kraju.
Dodatkowo powstaną podcasty, w których redaktorzy/redaktorki oraz eksperci/ekspertki omówią najważniejsze wyzwania związane z odpowiedzialną jazdą oraz skutecznością działań poprawiających bezpieczeństwo – zarówno na poziomie krajowym, jak i lokalnym.
Sponsorem kampanii jest marka Volvo, organizator cyklu wydarzeń Volvo For Safety, które promują odpowiedzialne podejście do jazdy oraz bezpieczeństwo na drogach.
foto, źródło. Agora