Federalna Komisja Handlu tak naładowany Sitejabberinternetową platformę z recenzjami, naruszającą jej nowe zasady dotyczące fałszywych recenzji, wykorzystując recenzje w punktach sprzedaży do fałszywego przedstawienia opinii klientów o produktach. W jednym z pierwszych działań egzekucyjnych na podstawie nowe zasady zakazując firmom tworzenia lub sprzedaży fałszywych recenzji, FTC nakazuje firmie zaprzestanie.
FTC twierdzi, iż Sitejabber „w zwodniczy sposób” zawyżał liczbę recenzji firm, włączając odpowiedzi na kwestionariusze w punktach sprzedaży, w których proszono klientów o ocenę i przejrzenie swoich doświadczeń zakupowych, zanim faktycznie otrzymali jakiekolwiek produkty lub usługi. Zarzuca również, iż udostępniając swoim klientom narzędzia umożliwiające publikowanie opinii na ich własnych stronach internetowych, Sitejabber umożliwił im wprowadzenie w błąd ludzi, którzy sądzili, iż oceny i recenzje opierają się na faktycznym doświadczeniu związanym z produktami sprzedawanymi przez firmy.
FTC teraz zabrania Sitejabberowi przed „fałszywym przedstawianiem lub pomaganiem komukolwiek w fałszywym przedstawianiu”, iż takie recenzje opierają się na doświadczeniach klientów z produktem lub usługą. Firmie zabrania się także pomagania innym firmom w fałszywym przedstawianiu recenzji, które „zbiera, moderuje lub wyświetla”.
Nowe zasady regulatora dotyczące przeciwdziałania fałszywym recenzjom, które weszły w życie ostatni miesiącmają na celu uwzględnianie recenzji generowanych przez sztuczną inteligencję w Internecie, w tym w serwisie Amazon i innych witrynach handlu elektronicznego. FTC zabrania szeregu oszukańczych praktyk, takich jak oferowanie zachęt do wystawiania opinii lub tworzenie fałszywej witryny z recenzjami, która wydaje się niezależna, ale w rzeczywistości jest własnością firmy, która produkuje recenzowane produkty. A przynajmniej tak będzie przez kilka następnych miesięcy, po czym następny prezydent USA zostanie zaprzysiężony i (prawdopodobnie) zmieni kierownictwo – i zobaczymy, co będzie dalej.