Fotowoltaika dla centrum handlowego. Czy odnawialne źródła energii to oszczędność dla centrów handlowych?

davinci.pl 1 rok temu
Zdjęcie: Fotowoltaika dla centrum handlowego


Coraz więcej centrów i galerii handlowych decyduje się na zamontowanie paneli fotowoltaicznych. Z jednej strony ich znaczenie jest czysto ekonomiczne i mają obniżyć koszty energii, z drugiej zaś fotowoltaika dla centrum handlowego może tam przyciągnąć osoby, które cenią sobie wykorzystywanie zielonej energii.

Fotowoltaika w centrach handlowych – czy ma sens?

Średnie zużycie energii w centrach handlowych to około 300 kWh na metr kwadratowy. Liczba ta może wydawać się duża, ale o ile weźmie się pod uwagę to, iż każde centrum handlowe jest klimatyzowane i wentylowane, to przestaje dziwić. Wysokie zużycie energii w centrach handlowych wynika także z oświetlenia, które włączone jest przez kilkanaście godzin dziennie przez prawie cały rok. Eksperci przewidują, iż rachunki za prąd dla właścicieli centrów handlowych z roku na rok będą coraz wyższe. Szacuje się, iż do 2035 roku ceny energii elektrycznej mogą wynieść choćby 400 zł/MWh. Taki wzrost sprawi, iż właściciele będą musieli szukać dodatkowych rozwiązań, które zapewnią oszczędności. Rozwiązaniem może być fotowoltaika dla centrum handlowego.

Prosument a fotowoltaika w centrach handlowych

Nowelizacja ustawy o OZE z 2019 roku sprawiła, iż inwestycja w panele fotowoltaiczne w centrach handlowych stała się opłacalna. Wcześniej status prosumenta mogli mieć jedynie właściciele przydomowej fotowoltaiki. Nowa definicja prosumenta sprawiła, iż o ten status mogą się teraz ubiegać także przedsiębiorstwa, które produkują energię na własny użytek. Warunkiem jest jednak to, aby pozyskiwana energia nie stanowiła przeważającej części działalności przedsiębiorstwa. Sama instalacja nie może też przekroczyć 50 kWp.

Przedsiębiorstwa mogą więc w tej chwili zainstalować panele fotowoltaiczne o mocy do 50 kWp na własne potrzeby, a nadwyżki jak w przypadku instalacji powyżej 50kWp są wtedy sprzedawane po cenie określonej przez URE (Urząd Regulacji Energetyki) lub po średniej cenie prądu na rynku konkurencyjnym.

Fotowoltaika dla centrum handlowego z Da Vinci

Montaż fotowoltaiki dla centrum handlowego powinno się przeprowadzać ze wsparciem specjalistów. Da Vinci Green Energy tworzą ludzie o ogromnym doświadczeniu w branży OZE, ale także z przeszłością w sektorze bankowym. Głównych inwestorem spółki jest polski fundusz WP2 Investments. Nasz zespół pomoże Ci zarówno w kwestiach technicznych, jak i finansowych. Zaufali nam Nasi ambasadorzy: mistrzyni olimpijska Justyna Kowalczyk-Tekieli i himalaista Kacper Tekieli. o ile jesteś zarządcą centrum handlowego i zastanawiasz się nad założeniem instalacji fotowoltaicznej, skontaktuj się z nami!

Idź do oryginalnego materiału