Nowa platforma 1000V i ultraszybkie ładowanie
BYD ogłosił premierę dwóch nowych modeli – Han L oraz Tang L – 9 kwietnia 2025 roku. Oba pojazdy bazują na nowej architekturze Super e-platform 1000V, która umożliwia bardzo szybkie ładowanie.
Według producenta, nowa technologia pozwala na uzupełnienie energii wystarczającej na 400 km (248 mil) zasięgu w ciągu zaledwie 5 minut. Z kolei pełne naładowanie baterii (od 0% do 100%) trwa 20 minut w przypadku sedana Han L i 30 minut w SUV-ie Tang L.
BYD Han L – elektryczny sedan o zasięgu do 701 km
Model Han L dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia. Ceny zaczynają się od 219800 juanów (ok. 30 000 dolarów), co stanowi spadek względem ceny przedsprzedażowej wynoszącej 270000 juanów (ok. 36800 dolarów).
Sedan ma wymiary zbliżone do Tesli Model S – długość 5050 mm, szerokość 1960 mm i wysokość 1505 mm. Wyposażony jest w baterię BYD Blade o pojemności 83,2 kWh, która zapewnia zasięg do 701 km (wg normy CLTC). System ładowania opiera się na podwójnym gnieździe z mocą ładowania do 10C.
BYD Tang L – przestronny SUV z baterią 100,5 kWh
SUV Tang L występuje w trzech wersjach wyposażeniowych. Najniższa cena to 239800 juanów (ok. 32 700 dolarów), również poniżej ceny przedsprzedażowej (280000 juanów, ok. 38200 dolarów).
Tang L został wyposażony w większy akumulator o pojemności 100,5 kWh, który pozwala na przejechanie dokładnie takiej samej odległości, jak w przypadku poprzedniego modelu – 701 km. W 5 minut można uzupełnić zasięg o 370 km (230 mil), a pełne naładowanie trwa około 30 minut. SUV ma wymiary 5040 mm długości, 1996 mm szerokości i 1760 mm wysokości, co czyni go większym od Tesli Model Y Juniper.
Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy
Zarówno Han L, jak i Tang L zostały wyposażone w system wspomagania jazdy God’s Eye w wersji „B” oraz pakiet DiPilot 300. Producent podkreśla, iż oba modele oferują inteligentne funkcje wspierające kierowcę, w tym technologię opartą na LiDAR.
Dostępność także w wersjach hybrydowych
Oprócz wersji całkowicie elektrycznych, oba modele dostępne będą również jako hybrydy typu plug-in (PHEV). Ceny wersji Han L PHEV zaczynają się od 209800 juanów (ok. 28 500 dolarów), a Tang L PHEV od 229800 juanów (ok. 31 300 dolarów).
Źródło: BYD (komunikat prasowy), oprac. własne.