Elektroniczna korespondencja w kieleckim ratuszu zyskuje na popularności

17 godzin temu
Zdjęcie: Elektroniczna korespondencja w kieleckim ratuszu zyskuje na popularności


Od 1 stycznia 2025 roku instytucje publiczne oraz obywatele mogą korzystać z nowej formy komunikacji. E-Doręczenia, bo o nich mowa mają skrócić czas oraz ułatwić przesyłanie i odbiór pism urzędowych. Od początku roku do kieleckiego magistratu wpłynęło w ten sposób już 136 pism.

Barbara Sipa, rzecznik prezydenta Kielc informuje, iż nowy system komunikacji jest wybierany przede wszystkim przez instytucje publiczne. Jest to m.in. Urząd Skarbowy czy Świętokrzyski Urząd Wojewódzki. Jednocześnie od początku roku miejscy urzędniczy wysłali 239 przygotowanych dokumentów przez Centrum Zarządzania Kryzysowego, a także pism podatkowych.

– Zauważaliśmy, iż ten system, w porównaniu z ePUAP, działa o wiele sprawniej. Jednak przez cały czas zainteresowanie nim wśród osób prywatnych nie jest tak duże jak można by się spodziewać. Wynika to prawdopodobnie z faktu, iż ta forma korespondencji funkcjonuje dopiero od kilku tygodni. Nie mamy też żadnych problemów w obsłudze tego systemu – mówi.

Rzecznik prezydenta Kielc wskazuje, iż jedyną kwestią, nad którą pracuje w tej chwili Poczta Polska, czyli instytucja zarządzająca e-Doręczeniami jest czas potrzebny na potwierdzenie przesłanych dokumentów.

– Są sytuacje, iż trzeba trochę zaczekać aż dokumenty trafią do odbiorcy. Wynika to z kwestii technicznych. Jednak cała operacja zamyka się w ciągu kilku godzin – dodaje.

Barbara Sipa przypomina, iż w celu skorzystania z usługi e-Doręczeń niezbędne jest zalogowanie się na stronie internetowej e-Doręczenia. Konto można założyć także przez profil zaufany, e-dowód lub kwalifikowany podpis elektroniczny.



Idź do oryginalnego materiału