W interpelacji skierowanej do prezydenta Poznania radny podkreślił, iż linia 13 to dla mieszkańców Rataj i Starołęki najszybsze połączenie z centrum oraz węzłem przesiadkowym „Kórnicka”. Jego zdaniem rezygnacja z jej kursowania przez Most św. Rocha oznacza poważne utrudnienia dla pasażerów z południowo-wschodnich części miasta. Wierzbicki wskazywał, iż choć przez most kursować będzie pięć innych linii, żadna z nich nie zapewni dogodnej relacji w stronę Rataj i Starołęki.
Odpowiadając na te uwagi, zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski wyjaśnił, iż zmiana trasy „trzynastki” jest konieczna, by utrzymać równowagę w całym układzie komunikacyjnym.
– Skierowanie linii nr 13 na Most Królowej Jadwigi ma na celu odciążenie węzła Kórnicka, który w czasie przebudowy Mostu Chrobrego będzie pełnił szczególnie istotną rolę – zaznaczył.
Wiceprezydent dodał, iż przez Most św. Rocha pojadą dodatkowe linie, które w części zastąpią dotychczasowe połączenia. Ósemka i piątka mają zapewnić szybkie kursy pomiędzy Śródką a centrum, natomiast linia 27 przejmie rolę „siedemnastki”, prowadzącej dziś przez Katedrę.
– Każda zmiana to kompromis, który dla części pasażerów oznacza mniej wygodne podróże – przyznał Wiśniewski.
Jednocześnie zaznaczył, iż układ tras nie został jeszcze ostatecznie przesądzony. Planowane są bowiem kolejne inwestycje, m.in. budowa trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka czy przebudowa węzła Wierzbięcice, które również będą wymagały przeorganizowania sieci połączeń.
– Układ linii będzie stale monitorowany, a Zarząd Transportu Miejskiego nie wyklucza zmian, jeżeli pojawią się takie potrzeby – zapewnił zastępca prezydenta.