
Krajowy operator kolejowy China Railway wprowadził dynamiczne ceny na swoich liniach szybkiej kolei, spodziewając się poprawy rentowności choćby przy znacznych rabatach na bilety.
System cenowy ma zastosowanie dla 1300 pociągów kursujących na ponad 130 liniach w całym kraju. Podnosi on ceny biletów w pociągach o największym natężeniu ruchu, które zgodnie z przewidywaniami będą stale wyprzedane, a jednocześnie oferuje zniżki w pociągach o niskim popycie, aby zapełnić miejsca w godzinach poza szczytem. Trasy o dłuższym czasie podróży objęte są większymi zniżkami.
W zależności od trasy i pociągu ceny biletów mogą być obniżone choćby o 60%.
Chińska kolej, formalnie znana jako China State Railway Group, podjęła ambitny plan dynamicznego rozwoju tras kolei dużych prędkości. Pod koniec 2024 r. firma obsługiwała 48 000 km takich tras, co stanowi trzykrotny wzrost w ciągu dekady.
Wzrost liczby pasażerów nie nadążał jednak za ekspansją tras. Zadłużenie China Railway wyniosło na koniec czerwca 6,19 bln juanów (872 mld dolarów).
China Railway ogłosiło, iż planuje rozszerzyć dynamiczne ustalanie cen w odpowiedzi na podaż i popyt, aby poprawić komfort podróży większej liczby pasażerów. Wcześniej operator stosował ten mechanizm cenowy tylko na niektórych trasach.
Dynamiczne ustalanie cen jest powszechnie stosowane w takich branżach, jak linie lotnicze i hotelarstwo.
Źródło Nikkei Asia

Leszek B. Ślazyk
e-mail: [email protected]
© www.chiny24.com

2 godzin temu










