Droga wojewódzka nr 747 pobiegnie nowym śladem. Połączy dwa województwa: mazowieckie i lubelskie

mojradom.pl 1 rok temu

Symboliczną łopatę pod budowę drogi wbili przedstawiciele samorządu województwa mazowieckiego (fot. UMWM Warszawa)

Budowa jest kontynuacją zrealizowanego już pierwszego etapu inwestycji od mostu w Solcu na Wiśle do drogi krajowej nr 79 w Lipsku. w tej chwili roboty drogowe będą prowadzone na terenie gmin Lipsko, Sienno, Rzeczniów i Iłża na podstawie projektu opracowanego przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich. Długość trasy wynosi 29,6 km. Na potrzeby inwestycji zostało wykupionych 125,2 ha gruntów.

W większości po nowym śladzie

– Kontynuujemy rozpoczęte kilka lat temu prace na drodze, która ma ogromne znacznie dla poprawy jakości podróży i bezpieczeństwa kierowców, ale także społeczności gmin Sienno, Lipsko, Iłża oraz Rzeczniów – podkreślał wicemarszałek Rafał Rajkowski podczas symbolicznego wbicia łopaty pod budowę.

Droga będzie biegła w większości po nowym śladzie, jedynie około 5 km drogi będzie poprowadzone obecnym. Łącznie zostanie przebudowanych 19 skrzyżowań z drogami gminnymi i powiatowymi. Powstanie 29 obiektów inżynierskich, w tym wiadukt nad ul. Wójtowską i most nad rzeką Iłżanką w Iłży oraz most nad rzeką Krępianką w miejscowości Jawor Solecki (gm. Sienno). Powstaną także ronda w Pawliczce i przy ul. Staromiejskiej w Iłży, dzięki czemu zwiększy się bezpieczeństwo i płynność jazdy. Dodatkowo zostanie wybudowanych 26 nowych przepustów i przejść dla zwierząt.

Całkowity koszt zadania to 277 mln zł. 85 proc. inwestycji będzie finansowane przez samorząd województwa mazowieckiego w ramach środków unijnych z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2012-2027.

Przetarg wygrał Strabag

Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie podpisał umowę z wykonawcą 18 stycznia. Wybrana została firma Strabag, która złożyła najkorzystniejszą ofertę. Planowany czas realizacji inwestycji to trzy lata.

– Jest to jedno z największych przedsięwzięć, jakie realizuje Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich. Wykonawcą inwestycji jest firma, z którą współpracujemy od wielu lat, dlatego mamy nadzieję, iż prace przebiegną sprawnie i bez opóźnień, a kierowcy będą mogli swobodnie korzystać z nowego odcinka drogi. Może się wydawać, iż trzy lata to długo, ale musimy uwzględnić sezony zimowe, w których prace są ograniczone do minimum – wyjaśnia Grzegorz Obłękowski, dyrektor Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

kat, bdb

Idź do oryginalnego materiału