Donald Tusk bije rekordy na TikToku. Premier podbił serca młodych 2 filmikami

1 godzina temu
Donald Tusk osiągnął rekordowe wyniki na TikToku, pozostawiając w tyle prezydenta RP Karola Nawrockiego. Dwa filmiki opublikowane przez premiera Polski pokazują, iż politycy na dobre zmienili sposób na zjednywanie sobie wyborców. Doskonale zdają sobie sprawę, jak znaczące jest poparcie pokolenia Z.


Politycy wreszcie zdali sobie sprawę, iż w komunikacji z wyborcami powinni brać pod uwagę także najmłodsze pokolenia, które albo już zyskały prawa wyborcze, albo niebawem dostaną możliwość pójścia do urn. Platformą społecznościową, której używają zwłaszcza młodzi, jest TikTok. W serwisie zasięgi członków partii politycznych oraz rządzących wzrastają z każdym miesiącem.

Donald Tusk z rekordem na TikToku. Tak zyskuje sympatię młodych


Donald Tusk może pochwalić się na TikToku aż 580,9 tys. obserwujących, a ostatni raport Instytutu Monitorowania Mediów wskazuje, iż przegonił prawicę, przeskakując z 9. miejsca na sam szczyt rankingu. Konto szefa rządu zyskało 8 mln wyświetleń.

Największy ruch mogliśmy w ostatnim czasie dostrzec pod dwoma filmikami, które zdobyły tyle samo wyświetleń, bo aż 2,2 mln. Chodzi o nagranie, w którym Tusk je żurek i zapowiada, iż "będzie jeszcze drugie danie oraz deser", a także o klip dotyczący Oli, która przyszła na świat dzięki programowi in vitro. Premier nazwał dziewczynkę swoją "wnuczką".

"Za to lubię pana premiera. Jest taki, jaki jest"; "I to jest nasz premier"; "Najlepszy premier w historii Polski" – czytamy w komentarzach pod ostatnim ze wspomnianych postów.

Oczywiście w tiktokowym repertuarze Tuska znajdziemy wiele filmów poświęconych polityce, niemniej najlepiej pod względem zasięgów radzą sobie te nagrania, w których polityk podchodzi do siebie z dystansem. W minionym tygodniu premier udostępnił klip, w którym opowiada o gospodarce, jednocześnie zbierając grzyby do wiklinowego koszyka.

Co ciekawe, Karol Nawrocki spadł w ubiegłym miesiącu na 12. miejsce zestawienia. Wcześniej zajmował czwartą pozycję. Lepsi od niego na TikToku są m.in. Patryk Jaki z Prawa i Sprawiedliwości oraz Grzegorz Braun z Konfederacji Korony Polskiej.

Jak pisał wcześniej portal InnPoland.pl, analiza Instytutu Monitorowania Mediów pokazuje, iż największe zainteresowanie wzbudzają treści związane z geopolityką, lokalną konfrontacją polityczną, tematami lifestylowymi oraz materiałami "humanizującymi" polityków.

"Emmanuel Macron ma 6,5 miliona fanów, a generuje kilka więcej wyświetleń niż premier Czech z 41 tysiącami. To potwierdza, iż Macron traktuje TikToka jak tradycyjne medium, polegając wyłącznie na swojej marce. Tymczasem Tusk, Fiala czy Sánchez skutecznie wykorzystują funkcje algorytmu" – podsumował Tomasz Lubieniecki z IMM.

Idź do oryginalnego materiału