
Taki pusty, pojedynczy zbiornik ciśnieniowy na propylen waży 433 tony, mierzy 80 metrów długości i 6 metrów średnicy. Oba transportowane zbiorniki, tzw. bullety, zostaną dostarczone w to samo miejsce – zostaną zamontowane na instalacji Ekspedycji Olefin na terenie projektu „Nowa Chemia”.
Jednak wcześniej czeka je podróż z miejsca powstania – z zakładu produkcyjnego firmy Ferrum S.A. w Gdyni.
Po załadunku w gdyńskim porcie na dwie barki rzeczne czeka je 400-kilometrowa podróż Wisłą do Płocka. Taki transport – w zależności od żeglowności Wisły i warunków pogodowych – może potrwać od półtora do dwóch tygodni.
Barki ze specjalnym ładunkiem zacumują na nabrzeżu Petrochemii. Tu będzie rozładunek. Stąd też zbiorniki zostaną zabrane na plac budowy.
– Bullety wyruszą transportem kołowym z płockiego nabrzeża Wisły na plac budowy na terenie Orlenu w Płocku. Podróż bulletów będzie odbywała się w godzinach nocnych przy niskim natężeniu ruchu drogowego w mieście – poinformowało biuro prasowe Orlenu.
Dziś już nie mówimy o Olefinach III, tylko o projekcie „Nowa Chemia”. – „Nowa Chemia” to projekt w ramach, którego powstanie nowoczesna instalacja do produkcji monomerów oraz zwiększone zostaną możliwości sprzedażowe spółki w obszarze tlenku etylenu i glikoli, styrenu oraz frakcji butadeinowej C4 – dodali w biurze prasowym.
Czytaj: Nowa Chemia zastąpiła Olefiny III. To nie tylko zmiana nazwy. Co dokładnie powstanie w Płocku? Marcin Wasilewski wyjaśnia