Czy zakaz reklamy alkoholu zostanie wprowadzony? Influencerka złożyła w Sejmie petycję o zakaz reklamy piwa. Ma to pomóc polskim rodzinom i systemowi ochrony zdrowia

zambrow.org 2 miesięcy temu

Olga Legosz, aktywistka i influencerka, złożyła w Sejmie petycję w sprawie zakazu reklamy piwa. Dokument poparło prawie 50 tysięcy osób. Reklamy piwa są wszechobecne – oglądamy je w telewizji, widzimy na stadionach i bilbordach, słyszymy w radiu. Tworzą fałszywy obraz piwa jako napoju lekkiego, niemalże bezpiecznego, który nie powinien budzić niepokoju. Spożycie piwa w Polsce jest ogromne – statystyczny Polak wypija rocznie 93 litry tego napoju, co oznacza, iż codziennie sprzedaje się ponad 16 milionów sztuk piwa​. To przerażające liczby, biorąc pod uwagę fakt, iż alkohol jest jednym z głównych czynników wpływających na wzrost przemocy domowej, problemów zdrowotnych i uzależnień. Zakaz reklamy piwa. Petycja to konieczność Celem petycji jest wprowadzenie całkowitego zakazu reklamy piwa, co miałoby bezpośredni wpływ na ograniczenie spożycia alkoholu. Doświadczenia innych państw pokazują, iż takie regulacje przynoszą wymierne efekty – na Litwie po wprowadzeniu restrykcji spożycie alkoholu spadło aż o 20 proc.​. To dowód na to, iż ograniczenie promocji alkoholu może realnie wpłynąć na poprawę zdrowia publicznego. Jednym z największych problemów związanych z reklamą piwa jest fakt, iż dociera ona do młodzieży i kształtuje ich podejście do alkoholu. Badania wskazują, iż aż 78 proc. nastolatków, którz

Idź do oryginalnego materiału