Czy w urzędzie wrócą płatności gotówkowe?

2 tygodni temu

Radny Piotr Mosiek wystąpił do burmistrza Grzegorza Kubika z interpelacją dotyczącą przywrócenia możliwości dokonywania gotówkowych wpłat za podatki i inne opłaty w urzędzie miejskim. Jego zdaniem ta kwestia budzi duże zainteresowanie, szczególnie wśród starszych mieszkańców.

Apeluje tym samym o przywrócenie możliwości wnoszenia opłat gotówkowych - w tym podatków, odpisów i zaświadczeń - bezpośrednio w kasie Urzędu Miejskiego Gminy Rawicz. Jak podkreśla, wiele starszych osób często nie posiada kart płatniczych, a co za tym idzie, preferuje tradycyjną formę regulowania zobowiązań.

- Brak kasy w urzędzie zmusza seniorów do szukania alternatyw, takich jak dokonywanie wpłat w urzędzie pocztowym. To rozwiązanie jest nie tylko mniej wygodne, ale wiąże się również z ponoszeniem dodatkowych kosztów z tego tytułu. Wprowadzenie opłat gotówkowych w rawickim magistracie ułatwiłoby funkcjonowanie seniorom i nie narażałoby na dodatkowe koszty, co w sytuacji finansowej wielu osób starszych nie pozostaje bez znaczenia - przekonuje Piotr Mosiek.

Kasa nie wróci do urzędu

Odpowiedź na interpelację rozwiewa nadzieje na szybki powrót gotówki do magistratu. Urząd przypomina, iż punkt obsługi kasowej w Rawiczu działał do marca 2020 r. Jego działalność została zawieszona wraz z ogłoszeniem stanu pandemii Covid-19, a następnie zlikwidowana.

Mimo fizycznej likwidacji kasy, w odpowiedzi przygotowanej dla radnego burmistrz podkreśla, iż mieszkańcy nie ponoszą żadnych dodatkowych kosztów, o ile wybiorą oferowane przez gminę alternatywy.

Są to:

  • Bezpłatny przelew dla posiadaczy konta. Osoby posiadające osobisty rachunek bankowy mogą wnosić podatki bezgotówkowo poprzez przelew bankowy na swój indywidualny rachunek podatkowy, co jest realizowane bez opłat.

  • Bezpłatna wpłata w Banku PKO BP SA. Wszyscy pozostali mieszkańcy, którzy nie posiadają osobistego rachunku bankowego, mogą wnosić należności na rzecz gminy bezpośrednio w oddziałach banku PKO BP SA, również bez ponoszenia żadnych dodatkowych opłat.

  • Terminal w urzędzie. W urzędzie miejskim przez cały czas istnieje możliwość wnoszenia opłat za wydanie zaświadczeń i odpisów w formie bezgotówkowej dzięki terminali płatniczych.

- Każdy mieszkaniec gminy Rawicz ma możliwość regulowania swoich zobowiązań wobec gminy w wybranej przez siebie formie i w żadnej nie ponosi dodatkowych kosztów - kwituje burmistrz.

https://rawicz24.pl/wiadomosci/nowy-zakaz-na-rynku-jaki-ma-zwiazek-z-zabytkami-i-ludzkim-zdrowiem/cn6aAiwExiKjrc94aczG
Idź do oryginalnego materiału