Czy w Polsce ostanie się chociaż jedna bezpłatna trasy szybkiego ruchu? Koalicja 13 grudnia ostro sięga do naszych kieszeni

3 miesięcy temu

„Od listopada 2024 roku sieć płatnych dróg w Polsce zostanie znacząco rozszerzona. Po raz pierwszy od 2017 roku, rząd zdecydował się wprowadzić opłaty na dodatkowych odcinkach autostrad oraz dróg ekspresowych”, informuje we wtorek serwis GazetaPrawna.pl.

Zgodnie z ustawą o drogach publicznych, opłaty będą obowiązywać pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz autobusy.

Rozszerzenie sieci obejmie następujące odcinki dróg:

Autostrada A1: węzeł Piotrków Trybunalski Południe – węzeł Pyrzowice
Autostrada A2: węzeł Lubelska – Choszczówka Dębska
Droga ekspresowa S1: Milówka – Zwardoń
Droga ekspresowa S2: węzeł Puławska – węzeł Lubelska
Droga ekspresowa S3: węzeł Parłówko – węzeł Miękowo; węzeł Skwierzyna Południe – węzeł Międzyrzecz Południe; węzeł Nowa Sól Zachód – węzeł Bolków

Droga ekspresowa S5: węzeł Bydgoszcz Północ – węzeł Gniezno Południe; węzeł Poznań Zachód – węzeł Rydzyna; węzeł Korzeńsko – węzeł Wrocław Północ

Droga ekspresowa S6: węzeł Goleniów Północ – węzeł Nowogard Zachód; węzeł Nowogard Wschód – węzeł Koszalin Wschód; węzeł Bożepole Wielkie – węzeł Gdynia Wielki Kack

Droga ekspresowa S7: węzeł Żuławy Zachód – węzeł Elbląg Zachód; węzeł Miłomłyn Południe – węzeł Olsztynek Zachód; węzeł Rączki – węzeł Płońsk Północ; węzeł Tarczyn Południe – węzeł Głuchów; węzeł Radom Północ – węzeł Skarżysko-Kamienna Południe; węzeł Kielce Południe – węzeł Jędrzejów Północ; węzeł Jędrzejów Wschód – węzeł Wodzisław; węzeł Kraków Nowa Huta – węzeł Kraków Przewóz; Lubień – węzeł Zabornia

Droga ekspresowa S8: węzeł Radziejowice – węzeł Paszków; węzeł Marki – węzeł Radzymin Południe; węzeł Wyszków Północ – węzeł Brok; węzeł Podborze – węzeł Zambrów Zachód; węzeł Mężenin – węzeł Jeżewo

Droga ekspresowa S10: węzeł Wałcz Zachód – węzeł Witankowo

Droga ekspresowa S11: Szczecinek – Omulna; węzeł Mieszków – węzeł Jarocin; węzeł Ostrów Wielkopolski Północ – Strugi; Krążkowy – węzeł Baranów

Droga ekspresowa S12: węzeł Puławy Zachód – węzeł Kurów Zachód

Droga ekspresowa S16: węzeł Olsztyn Południe – węzeł Olsztyn Wschód

Droga ekspresowa S17: węzeł Lubelska – Michałówka; węzeł Garwolin Południe – węzeł Kurów Zachód

Droga ekspresowa S19: węzeł Lublin Węglin – Stobierna; węzeł Świlcza – węzeł Rzeszów Południe

Droga ekspresowa S51: węzeł Olsztynek Zachód – węzeł Olsztyn Południe

Droga ekspresowa S61: węzeł Śniadowo – węzeł Łomża Południe; węzeł Kolno – węzeł Ełk Południe; węzeł Kalinowo – węzeł Raczki; węzeł Suwałki Południe – węzeł Suwałki Północ

Rząd twierdzi, iż „rozszerzenie sieci płatnych dróg” zwiększy wpływy do Krajowego Funduszu Drogowego (KFD). Tylko w tym roku mają one wzrosnąć o 1,2 mld zł, a przypomnijmy, iż ilość płatnych dróg zostanie zwiększona w listopadzie!

Zwiększenie przychodów to jednak nie wszystko. Jak czytamy na GazetaPrawna.pl chodzi również o „wyrównanie kosztów funkcjonowania branży logistycznej w różnych regionach Polski” oraz „wsparcie konkurencyjności sektora kolejowego zgodnie z założeniami Krajowego Planu Odbudowy”.

Źródło: GazetaPrawna.pl

TG

Idź do oryginalnego materiału