"Spółka przedstawiła propozycję waloryzacji wynagrodzenia"
Głównym przeszkodami mają być kwestie urealnienia kosztów budowy oraz zabezpieczenia kamienic znajdujących się nad Katarzyną.
W komunikacie przesłanym przez PLK czytamy, iż spółka przedstawiła wykonawcy propozycję waloryzacji wynagrodzenia i czeka na odpowiedź.
- jeżeli zgłoszone przez wykonawcę uwagi będą uzasadnione, wpłyną na ostateczną propozycję zamawiającego.
PLK podkreślają również, iż w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców i z zamiarem znalezienia jak najlepszych rozwiązań dla tkanki miejskiej Łodzi analizują możliwość wykupu zagrożonych budynków, które znajdują się na trasie drążenia tunelu. Tu ma pomóc ekspresowa nowelizacja ustawy o transporcie kolejowym, którą zapowiedział senator Krzysztof Kwiatkowski.
https://tulodz.pl/wiadomosci-lodz/lodzki-tunel-zablokowany-od-roku-senat-szykuje-ekspresowa-ustawe/ZSRjBCOmL4x35cpt1ZuQProjekt nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym
Projekt nowelizacji wprowadza przepisy, które wskazują jednoznacznie, kto ma ponosić koszty wynajmu mieszkań zastępczych dla lokatorów kamienic na trasie Katarzyny. Po zmianach finansowanie będzie mogła przejąć spółka PLK, spółka CPK lub samorząd - bez sporów kompetencyjnych, które dotąd blokowały działania.
Kolejnym elementem projektu jest wprowadzenie podstawy prawnej do czasowego przejęcia mienia w celu usunięcia zagrożenia. Ma to umożliwić inwestorowi wypłatę odszkodowania albo zawarcie porozumienia z właścicielem budynku. Pozwoliłoby to również na to, by PLK mogły kupić kamienicę przy al. 1 Maja.
Inną istotną kwestią jest przeprowadzenie prac wzmacniających budynki oraz grunt na trasie tarczy.
https://tulodz.pl/wiadomosci-lodz/nowy-salon-przed-swietami-znana-marka-po-raz-kolejny-postawila-na-lodz/yA9Y4zgHXZwCH1tk8cDLDlaczego nie rozpoczęły się prace wzmacniające?
- Wykonawca przekazał zamawiającemu ekspertyzę prawną, potwierdzającą możliwość realizacji prac zabezpieczających na częściach wspólnych budynków, jednakże do dziś nie rozpoczął prac w tym zakresie. PLK oczekują na niezwłoczne działania wykonawcy w zakresie rozpoczęcia prac wzmacniających budynki.
Z kolei PBDiM odpowiada, iż prace się nie rozpoczęły, bo PLK nie przekazały wykonawcy placu budowy.
- Mediacje przy Prokuratorii Generalnej RP jeszcze się nie zakończyły. Dialog z PLK wciąż trwa. Liczymy, iż wszelkie rozbieżności między wykonawcą a zamawiającym zostaną gwałtownie wyjaśnione dla dobra realizowanej inwestycji. Generalny wykonawca podtrzymuje swoje wielokrotnie wyrażane stanowisko, iż są dwa warunki konieczne, by tarcza mogła wystartować - zakończenie rozmów mediacyjnych oraz przekazanie placu budowy generalnemu wykonawcy przez PLK S.A., w celu wykonania zabezpieczeń budynków stojących nad tarczą TBM Katarzyna
- mówi Piotr Grabowski, rzecznik budowy tunelu.
Wartość inwestycji przekroczyła już 2 mld zł, z czego około 600 mln zł dołożył wykonawca, m.in. na pokrycie kosztów wynajmu mieszkań dla wysiedlonych lokatorów zawalonej kamienicy.

1 godzina temu

![Nagrody "Dobry Pracodawca 2025" wręczone. Starosta docenił trzy firmy [ZDJĘCIA]](https://www.eostroleka.pl/luba/dane/pliki/zdjecia/2025/594315808_747107565099810_4270976026323883943_n.jpg)




