22 grudnia rozpoczyna się piąty rok aktywności Nowego Bursztynowego Szlaku. Celem organizacji jest promowanie rozwoju transportu intermodalnego oraz wspieranie rozwoju Węzła Logistycznego Bydgoszcz.
Nowy Bursztynowy Szlak tworzą m.in. samorządowcy i aktywiści społeczni, mający na co dzień różne poglądy polityczne – to projekt ponad podziałam politycznymi. W trakcie czterech lat aktywności Nowy Bursztynowy Szlak zorganizował cztery edycje Bydgoskiego Forum Bursztynowego Szlaku. Podczas tegorocznej edycji, która odbyła się 18 listopada w Bydgoskim Centrum Targowo-Wystawienniczym przedstawiciele stowarzyszenia wraz z delegacją z Iraku podpisali memorandum w sprawie utworzenia korytarza Bałtyk – Zatoka Perska.
– Będzie to kolejna płaszczyzna do naszych dalszych działań. Wydarzenie przebiło się w ogólnopolskich mediach branżowych, a jego echa są słyszalne także w Iraku – zaznacza organizacja. Do swoich tegorocznych sukcesów zalicza też wydanie wraz z Portem Gdynia i Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną anglojęzycznej broszury promującej potencjał logistyczny Polski północnej.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Terminal Emilianowo: Miasto chce objąć 25% udziałów, jest zainteresowanie PSSE
W trakcie czterech lat funkcjonowania Nowy Bursztynowy Szlak był zaangażowany także w koordynację i reprezentację petycji w sprawie uznania Węzła Logistycznego Bydgoszcz za węzeł sieci bazowej TEN-T przed przed komisją PETI Parlamentu Europejskiego (2023); w tym samym roku wziął też udział w prezentacji potencjału Polski północnej w czasie X Forum Korytarza Bałtyk-Adriatyk w Budapeszcie.