
Fot. Radio DoxaPociągi na trasie Krnov–Jeseník powróciły po powodzi, która ponad rok temu spustoszyła tamtą część regionu. Dodajmy, iż z Mikulovic do Jesenika – i w drugą stronę – funkcjonuje komunikacja zastępcza, co jest spowodowane dalszymi remontami torowisk zniszczonych przez żywioł.
– Pociągi jeżdżą z taką samą częstotliwością jak wcześniej, czyli cztery pary, w sumie osiem pociągów. Ruszyły prace związane z uruchomieniem dodatkowych przystanków – jednego w Głuchołazach, a drugiego w Pokrzywnej. W przyszłości miałyby być tak skomunikowane, żeby można było z Głuchołaz jeździć zarówno w głąb Polski, jak i Czech – mówi Paweł Szymkowicz, burmistrz Głuchołaz.
Przed Głuchołazami stoi również komunikacyjna rewolucja ze względu na wygaśnięcie tzw. „Dekretu Bieruta”, co pozwoli na przeprowadzanie większej liczby pociągów przez polsko-czeską granicę.
Paweł Szymkowicz:
autor: JD

2 tygodni temu
![XXXIV sesja Rady Miasta. Budżet na 2026 rok i emisja obligacji [PORZĄDEK OBRAD]](https://www.eostroleka.pl/luba/dane/pliki/zdjecia/2025/dsc08665_normal.jpg)








