W ostatnich latach obserwujemy bardzo dużą dynamikę wzrostu liczby ataków i incydentów w obszarze cyberbezpieczeństwa. Centrum Projektów Polska Cyfrowa (Beneficjent Projektu) w Partnerstwie z NASK Państwowym Instytutem Badawczym realizuje projekt pod nazwą „Cyberbezpieczny Samorząd”. Powiat Szczecinecki pozyskał w jego ramach 850 tys. zł.
Projekt realizowany będzie na rzecz Starostwa Powiatowego w Szczecinku i dwóch jednostek podległych, tj. Dom Pomocy Społecznej w Bornem Sulinowie i Zespół Szkół Nr 7 w Białym Borze. Jego celem jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji w Jednostkach Samorządu Terytorialnego poprzez wzmacnianie odporności oraz umiejętności skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemach informacyjnych.
W ramach projektu zaplanowano zadania w trzech obszarach: organizacyjnym, kompetencyjnym, technicznym.
Obszar organizacyjny:
1. Przeprowadzenie ankiety dojrzałości cyberbezpieczeństwa na rozpoczęcie i zakończenie projektu.
2. Audyt systemu bezpieczeństwa informacji.
3. Opracowanie i wdrożenie dokumentacji Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji.
Obszar kompetencyjny:
1. Szkolenie podstawowe budujące świadomość cyberzagrożeń i sposobów ochrony dla 120 osób.
2. Szkolenie z zakresu cyberbezpieczeństwa dla przedstawicieli kadry dla 34 osób.
3. Szkolenia specjalistyczne dla informatyka Starostwa w zakresie zastosowanych środków bezpieczeństwa w ramach projektu grantowego dla 1 osoby.
Obszar techniczny:
Sprzęt i urządzenia bezpieczeństwa, oprogramowanie służące zwiększeniu bezpieczeństwa informacji.