Pełna niezawodność i bezpieczeństwo
Aby uniknąć ryzyka wyłączenia lotniska z użytkowania, system zasilania oparty będzie na pełnej redundancji. Oznacza to, iż wszystkie najważniejsze elementy zostaną zdublowane, co zwiększy niezawodność i bezpieczeństwo działania.
Lotnisko zostanie podłączone do dwóch niezależnych głównych punktów zasilających (GPZ), obsługiwanych przez Polskie Sieci Elektroenergetyczne (PSE) i Polską Grupę Energetyczną (PGE).
Jak będzie działał system?
Zasilanie – linie 110 kV połączone z dwoma niezależnymi GPZ.
Cztery rozdzielcze punkty zasilania (RPZ) na terenie lotniska, każdy o parametrach 110kV/15kV.
Infrastruktura krytyczna – zasilana z dwóch niezależnych RPZ, co zapewni jej ciągłość działania.
Postępy w budowie CPK
Oprócz prac nad systemem energetycznym realizowane są także:
odbiory projektu budowlanego terminala i dworca kolejowego,
projektowanie dróg startowych i kołowania,
ukończenie projektu budynków Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej,
projektowanie wieży kontroli ruchu lotniczego i Centrum Kontroli Operacji Lotniczych.
Nowoczesny system zasilania to najważniejszy element budowy CPK. Dzięki niemu lotnisko będzie działać niezawodnie, choćby w sytuacjach awaryjnych.