Powstała w chińskim Changsha, tarcza TBM, która wydrąży jeden z tuneli pod Pisarzową przypłynęła do Polski. Między innymi dzięki niej linia kolejowa pomiędzy Nowym Sączem, a Limanową poprowadzona zostanie w nowym śladzie, który pozwoli na przyspieszenie pociągów i skrócenie podróży. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za przeszło 1,9 mld zł netto finansowana jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
– Do nas gwiazdka w tym roku przybyła wcześniej. Na statku prosto z Chin, z prezentem ważącym przeszło 600 ton. Właśnie kończy się transport pierwszej z dwóch maszyn TBM, które wydrążą tunele w Męcinie. Warto być grzecznym przez cały rok! #FunduszeUE #NextGenerationEU #KPO #KorzyściDlaCiebie – informuje wykonawca.
Postępuje modernizacja linii kolejowej 104 na odcinku Klęczany – Limanowa. W Męcinie i Mordarce dźwigi, spychacze i koparki przygotowują miejsca, w których będą zaczynać się i kończyć nowe tunele kolejowe. Przekopy pomiędzy tymi dwiema miejscowościami wydrążą ogromne tarcze TBM. Większa będzie pracować przy budowie tunelu adekwatnego, którym w 2027 roku pojadą pociągi. Mniejsza zrealizuje tunel ewakuacyjny.