Chaos na trasie Kutno–Płock. Posłanka interweniuje w sprawie odwołanych kursów

23 godzin temu
Zdjęcie: A foggy bus stop with empty benches and steamy, rain-soaked windows.


Pasażerowie regularnej linii autobusowej łączącej Kutno z Płockiem od miesięcy borykają się z systematycznymi opóźnieniami i odwołaniami kursów. Posłanka Paulina Matysiak zwróciła się z interwencją do przewoźnika oraz marszałków dwóch województw, domagając się wyjaśnień i działań naprawczych.

Dowiedzieli się na przystanku

Problem narastał przez wiele miesięcy, ale ostatnie tygodnie przyniosły kulminację frustracji pasażerów. Osoby dojeżdżające do pracy, uczniowie i seniorzy o odwołaniu kursu dowiadywali się dopiero na przystanku. Brak wcześniejszej informacji powoduje ogromne trudności – spóźnienia do pracy, konieczność szukania alternatywnego transportu, dodatkowe koszty.

Z relacji podróżnych wynika, iż infolinia przewoźnika jest trudno dostępna, a informacje na stronie internetowej i w mediach społecznościowych są niepełne lub niespójne. Pasażerowie z biletami miesięcznymi znajdą się w szczególnie trudnej sytuacji – płacą za usługę, której nie otrzymują, a następnie muszą korzystać z droższych form transportu.

Trzy pisma, jeden problem

Posłanka Paulina Matysiak podjęła działania na trzech frontach. W piśmie skierowanym do właściciela firmy MARQS, domaga się wyjaśnienia przyczyn opóźnień oraz przedstawienia procedur informowania pasażerów. najważniejsze pytanie dotyczy rekompensat dla posiadaczy biletów miesięcznych, którzy ponoszą straty finansowe.

Równolegle posłanka wystosowała interwencję do marszałków województw łódzkiego i mazowieckiego – Joanny Skrzydlewskiej i Adama Struzika. To właśnie marszałkowie wydają zezwolenia na prowadzenie regularnych przewozów i sprawują nad nimi nadzór.

Kiedy zniknie monopol?

Interwencja posłanki podnosi istotną kwestię. Regularne przewozy mogą być wykonywane wyłącznie na podstawie zatwierdzonego rozkładu jazdy, który stanowi zobowiązanie przewoźnika. Powtarzające się odstępstwa od rozkładu, bez adekwatnego uzasadnienia i informacji dla pasażerów, mogą świadczyć o naruszeniu warunków zezwolenia.

Matysiak pyta wprost: ile skarg wpłynęło od pasażerów w ciągu ostatnich 12 miesięcy? Czy prowadzono kontrole? Jakie sankcje zastosowano wobec przewoźnika? A jeżeli nie – dlaczego?

Posłanka stawia też pytanie o rozwiązanie systemowe. Czy oba województwa rozważają uruchomienie dotowanego połączenia autobusowego na trasie Kutno–Płock w ramach publicznego transportu zbiorowego? Dla wielu mieszkańców autobus jest jedyną dostępną formą komunikacji z sąsiednim regionem.

O odpowiedziach poinformujemy.

Idź do oryginalnego materiału