Channel manager – co to za opcja i jak pomaga w komunikacji z gośćmi?

1 rok temu

Czym jest i jak działa channel manager?

Każdy nowoczesny hotel powinien mieć odpowiednio przygotowany system rezerwacji hotelowych. jeżeli chodzi o system rezerwacji online, ogromną popularnością cieszy się tzw. channel manager. Jest to bardzo przydatne oprogramowanie dla wszystkich firm działających w branży hotelarskiej. Za sprawą tego narzędzia można w bardzo efektywny sposób zarządzać różnymi kanałami sprzedaży oraz ułatwić sposób komunikowania się z gośćmi.

Najważniejszym wyróżnikiem channel managera jest fakt, iż pozwala on hotelom czy pensjonatom na prezentowanie dostępności liczby wolnych pokoi w różnych kanałach dystrybucji, np. na stronie internetowej, portalach rezerwacyjnych itd.

Wszystkie kanały sprzedaży mogą być zintegrowane, dlatego można zmieniać informacje dotyczące cen i dostępności w czasie rzeczywistym we wszystkich tych miejscach. Taki program hotelowy sprawia, iż potencjalni goście mają zapewniony zawsze aktualny kalendarz rezerwacji prezentujący wyłącznie prawdziwe informacje co do możliwości zakupu noclegu w danym miejscu. Jednym z najbardziej znanych programów tego typu jest BedBooking.

Przed czym chroni channel manager?

Aplikacja kalendarz w postaci channel managera chroni przedsiębiorców przed wieloma przykrymi niespodziankami. Przede wszystkim chodzi tutaj o ograniczenie ryzyka wystąpienia tzw. overbookingu, czyli zarezerwowania większej liczby pokoi niż jest to możliwe. W momencie sprzedaży pokoju na jednej z platform channel manager dba o to, by został on automatycznie usunięty z oferty pozostałych serwisów promujących dany obiekt.

Oprócz tego, channel manager jest też doskonałym rozwiązaniem dla wszystkich przedsiębiorców, którym zależy na tym, aby zwiększyć poziom uzyskiwanych przychodów. Polega to na tym, iż w momencie, gdy jeden z gości zdecyduje się na anulowanie swojej rezerwacji, channel manager od razu przywróci dany pokój do oferty, a tym samym będzie szansa na to, iż ktoś inny zdecyduje się na jego zarezerwowanie.

Profesjonalny channel manager umożliwia też śledzenie liczby rezerwacji w poszczególnych kanałach sprzedaży. Bazując na tych danych można podejmować później świadome decyzje dotyczące wyboru najbardziej efektywnych kanałów, cen itd. Jest też możliwa synchronizacja pokoi i cen, czyli np. jeżeli zmieni sobie właściciel ceny w swoim programie BedBooking, to te ceny również będą zmienione w Airbnb Booking czy innych portalach rezerwacyjnych połączonych przez iCal.

Sprawna komunikacja

Oprogramowanie tego typu posiada też możliwość prezentowania aktualnie wolnych terminów, sprawdzania wolnych rezerwacji itd.. Dzięki temu komunikacja z gośćmi jest na najwyższym poziomie – otrzymują wszystkie niezbędne informacje w bardzo krótkim czasie.

0
Idź do oryginalnego materiału