Mocny kwartał mimo spadków w Azji. Elektryki w górę
W okresie kwiecień–czerwiec BMW Group dostarczyło 621 271 pojazdów, co oznacza wzrost o 0,4% względem ubiegłego roku. W całym pierwszym półroczu 2025 sprzedaż grupy wyniosła 1 207 388 pojazdów – niewielki spadek o 0,5%.
Kluczowym motorem wzrostu były pojazdy zelektryfikowane (BEV i PHEV). Do czerwca sprzedano 318 949 takich modeli – to aż o 18,5% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku. Same auta elektryczne (BEV) znalazły 220 540 nabywców, co daje wzrost o 15,7%.
„Dzięki atrakcyjnej ofercie modelowej mogliśmy zamknąć drugi kwartał sukcesem. Osiągnęliśmy też istotny kamień milowy – dostarczyliśmy już 1,5 miliona pojazdów w pełni elektrycznych,” – powiedział Jochen Goller z zarządu BMW AG.
MINI na fali, BMW M bije rekordy
Szczególnie dobrze radziła sobie marka MINI. Sprzedaż wzrosła o 17,3% r/r, osiągając 133 778 pojazdów w pierwszym półroczu. Co trzeci sprzedany MINI był pojazdem elektrycznym, a popyt rósł we wszystkich regionach – również w Chinach.
Rekordy biło także BMW M GmbH – po raz pierwszy w historii sprzedano ponad 100 tys. pojazdów w ciągu półrocza. Modele M5 Limousine i M5 Touring, wprowadzone pod koniec 2024 roku, cieszyły się dużym zainteresowaniem.
Trudniejszy rynek w Azji, ale wzrosty w Europie
Nie wszystkie regiony rozwijały się jednak równomiernie. W Azji sprzedaż spadła o 11,1% r/r, w tym w Chinach aż o 15,5%. Dla kontrastu, Europa odnotowała solidny wzrost o 8,2%, a w Niemczech – o 3,6%. Ameryka również zanotowała umiarkowany wzrost (3,4%).
W segmencie premium BMW pozostało liderem, z 1 070 814 dostarczonymi pojazdami w pierwszym półroczu. Marka odnotowała wzrosty we wszystkich regionach poza Chinami.
Zobacz również:- Rekord BEV w Polsce. Nissan Leaf, Tesla i BMW i3 rządzą na rynku wtórnym
- BYD znowu wyprzedza Teslę – sprzedaż BEV w Q1 2025 wyższa o prawie 24%
Źródło: BMW Group