Bluesky dociera do 15 milionów użytkowników; ludzie szukają alternatyw dla X

cyberfeed.pl 14 godzin temu


Bluesky, jedna z wielu platform mikroblogowych, oficjalnie osiągnęła kamień milowy w postaci 15 milionów zarejestrowanych użytkowników. Miesiąc temu Bluesky miał jeszcze 13 milionów obserwujących, co pokazuje, iż sieć społecznościowa gwałtownie się rozwija, ponieważ coraz więcej osób szuka alternatyw dla X.

Bluesky wciąż się rozwija, ale wciąż pozostaje daleko w tyle za swoją konkurencją

Tę postać jako pierwszy udostępnił Statystyki dla Blueskyserwis internetowy korzystający z API platformy w celu pozyskiwania statystyk dotyczących sieci społecznościowej (via Krawędź). Według strony internetowej Bluesky ma w tej chwili ponad 15,2 miliona zarejestrowanych użytkowników. Dla porównania, w listopadzie 2023 roku Bluesky miał zaledwie 2 miliony użytkowników.

Bluesky wciąż pozostaje daleko w tyle za konkurencją, zwłaszcza X, który ma ponad 500 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Wątki Meta są również bardziej popularne – mają 275 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie i rosną w tempie ponad miliona rejestracji dziennie. Mimo to Bluesky przyciąga coraz więcej uwagi użytkowników niezadowolonych zarówno z X, jak i Threads.

Niedawny epizod w Brazylii, który doprowadził do tymczasowego zakazu X skłonił setki tysięcy Brazylijczyków do wypróbowania Bluesky. Niedawno zaangażowanie polityczne Elona Muska w współpracę z Donaldem Trumpem zmotywowało także więcej osób do szukania alternatyw dla X. Aplikacja Bluesky jest w tej chwili najczęściej pobieraną aplikacją w amerykańskim sklepie App Store, a tuż za nią plasuje się Threads.

Bluesky pojawił się w 2021 r. jako „dowód koncepcji” zdecentralizowanego protokołu AT. W 2019 roku ówczesny dyrektor generalny Twittera Jack Dorsey ogłosił, iż firma sfinansuje inicjatywę, w wyniku której powstanie Bluesky. Platforma nie ma już relacji z X i ostatecznie stali się oni konkurentami po tym, jak Elon Musk kupił Twittera.

Kilka tygodni temu, Bluesky ogłosił plany wprowadzenia płatnej subskrypcji z dodatkowymi funkcjami, podobnymi do X Premium (dawniej Twitter Blue). Platforma zapewnia, iż ​​nie umieści sieci społecznościowej za paywallem.

Przeczytaj także

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.



Source link

Idź do oryginalnego materiału