Rząd planuje w 5 lat ośmiokrotnie zwiększyć liczbę stacji ładowania samochodów elektrycznych i wspomóc rozwój biometanu. To część strategii dla paliw alternatywnych w transporcie.
Rada Ministrów przyjęła ową wersję Krajowych ram polityki dla paliw alternatywnych w transporcie. To nowa wersja uchwały z 2017 r.
Cele dla dekarbonizacji transportu
Na przestrzeni lat wiele się zmieniło w zakresie prawa i technologii w obszarze innowacyjnych rozwiązań transportowych. Rząd reaguje i tworzy aktualizację, która ma nadążać za nową rzeczywistością. Proponowana strategia ma pomóc firmom i samorządom w wyznaczaniu przyszłych kierunków rozwoju i inwestowania.
Czytaj też: Mała gmina, czy duże miasto – kto lepiej sobie poradzi z klimatem? [WIDEO]
Obniżenie emisji z transportu przyczynia się do poprawy jakości powietrza, ogranicza negatywny wpływ na środowisko i wspiera wdrażanie nowych technologii.
Planowane do wdrożenia źródła energii to:
- energia elektryczna,
- metan (CNG i LNG),
- biometan,
- wodór – zwłaszcza niskoemisyjny i odnawialny.
Dokument zawiera także nowe regulacje, które mają przyspieszyć budowę punktów ładowania i stacji tankowania wodoru. w tej chwili w Polsce działa około 11 tys. ładowarek do samochodów elektrycznych. Rząd zamierza zwiększyć ich liczbę do 87 tys. w 2030 r. Liczba punktów tankowania wodoru w tym samym okresie czasu ma wzrosnąć z 12 do 37.
Biomasa i paliwa alternatywne. Czytaj za darmo w internecie!
Zdjęcie: Archiwum Magazynu Biomasa
Źródło: gov.pl

5 godzin temu














