Ok. 40 mln zł będzie kosztować rozpoczęta we wtorek budowa siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Białymstoku
Będzie się tam także mieścić biuro paszportowe Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Władze powiatu białostockiego już wcześniej informowały, iż biurowiec PUP jest potrzebny, bo urząd ten korzysta od 25 lat z wynajmowanych pomieszczeń, a koszty tego wynajmu z roku na rok rosną. w tej chwili wynoszą 700 tys. zł rocznie.
Biurowiec urzędu pracy powstanie w sąsiedztwie – także nowej, zbudowanej w ostatnich latach – siedziby starostwa powiatowego w Białymstoku.
Czteropiętrowy obiekt PUP będzie miał powierzchnię użytkową ok. 3,6 tys. metrów kwadratowych – poinformował starosta białostocki Jan Perkowski. Interesanci będą tam obsługiwani w nowoczesnych warunkach, dostosowanych także do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zaplanowano również kilka sal konferencyjnych. Starostwo poinformowało, iż PUP w Białymstoku jest największym urzędem pracy w Podlaskiem, obsługuje ok. 40 proc. mieszkańców całego regionu. To mieszkańcy Białegostoku i powiatu ziemskiego białostockiego, który jest największym obszarowo powiatem w Polsce.
Starosta Perkowski dodał, iż budynek będzie swoistym centrum administracyjnym na potrzeby i osób bezrobotnych, ale też firm, które szukają pracowników.
W pomieszczeniach na wynajem nowe miejsce znajdzie biuro paszportowe. Wojewoda podlaski Jacek Brzozowski powiedział, iż biurowiec jest potrzebny, będzie służył między innymi aktywizacji zawodowej mieszkańców miasta i powiatu białostockiego. Dodał, iż będzie tu także działać biuro paszportowe, które jest miejscem najczęściej odwiedzanym przez interesantów urzędów.
„Potrzebujemy miejsc nowoczesnych, przyjaznych ludziom” – dodał Brzozowski. Jest umowa ze starostą białostockim ws. działania tego biura w nowej siedzibie PUP.
Przy budynku PUP powstanie też parking na ok. 300 samochodów.
Nowa siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Białymstoku ma być gotowa jesienią 2026 r. Ok. 30 mln zł na tę inwestycję to dotacja rządowa z programu Polski Ład.(PAP)