„Badamy, więc wiemy” to wyjątkowe zajęcia w dąbrowskim Zespole Szkół

sokolka.tv 1 miesiąc temu

W związku z udziałem w projekcie „Badamy, więc wiemy” nauczyciele biologii, chemii i geografii zorganizowali lekcje łączące teorię z praktyką, podczas których uczniowie kl. I-IV liceum ogólnokształcącego oraz kl. I-III branżowej szkoły I stopnia zgłębiali zagadnienia związane z ochroną środowiska.

Tematyka zajęć obejmowała problematykę zanieczyszczeń powietrza, wody i gleby, działania rewitalizacyjne oraz proekologiczne a także zasady racjonalnego gospodarowania zasobami przyrody.
W trakcie zajęć terenowych i laboratoryjnych badano stan gazowego zanieczyszczenia powietrza najbliższej okolicy szkoły, tlenkiem siarki (IV) na podstawie skali porostowej. Dokonano poboru wody z rzeki Kropiwny w celu określenia jej pH, twardości oraz zawartości azotanów (V), fosforanów (V) i kationów amonowych. Przeprowadzono także analizę zdolności filtracyjnej gleby z uwzględnieniem frakcji piasku i gliny oraz określono jej odczyn.
Doświadczenia wykonano w oparciu o sprzęt, szkło laboratoryjne i odczynniki zawarte w zestawach do badań terenowych powietrza, wody i gleby zakupionych w ramach realizowanego projektu.
Projekt został sfinansowany w ramach projektu dofinansowanego ze środków WFOŚiGW w Białymstoku z Programu Regionalnego Wsparcie Edukacji Ekologicznej część 2) Fundusz Ekologii.
{youtube}pF0D2sbqYHI{/youtube}
opr./TL/
Idź do oryginalnego materiału